Aviseringar
Rensa alla

Vikt osv.


Ämnesstartare

Need your help guys. Har på sistone börjat grubbla mer och mer över kroppen som mitt huvud sitter fast på. Som alla andra tonårsflickor (och pojkar?) är jag inte helt nöjd. Jag känner mig fet, speciellt när jag visar mycket ben och armar, vilket suger ganska hårt. Jag har aldrig tränat speciellt mycket och är inte speciellt sugen på att börja heller då det inte är min grej. Inget av det jag testat än i alla fall (gym, promenader, jogging). Så det som återstår då är ju att förändra kosten, men kan man inte göra det på något annat sätt än att slaviskt räkna kalorier?

Har ni några tips? Tränar ni? Hur håller ni igång?


   
Citera
Ämnesetiketter

håller igång medelst ridning och tillhörande stallarbete/gårdsarbete. jobbar även på gård/stall så blir en del. tycker det är skönt med pw och musik i öronen.annars är det sjukt skönt att insynsskydda lägenheten, dra på hög musik i hörlurar och fuldansa som FAN.

Jag är inte rätt person att ge matråd, önskar verkligen att jag åt bättre än jag gör. försöker, går i vågor. äter alldeles för mycket mejeriprodukter och socker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
håller igång medelst ridning och tillhörande stallarbete/gårdsarbete. jobbar även på gård/stall så blir en del. tycker det är skönt med pw och musik i öronen.annars är det sjukt skönt att insynsskydda lägenheten, dra på hög musik i hörlurar och fuldansa som FAN.

Jag är inte rätt person att ge matråd, önskar verkligen att jag åt bättre än jag gör. försöker, går i vågor. äter alldeles för mycket mejeriprodukter och socker.

Red mycket innan också, men pga. massa saker som man egentligen inte borde skylla på så slutade jag. Äter och dricker också helt för mycket mejeriprodukter, men känner att det ändå är ganska okej med tanke på att jag nästan aldrig äter varken godis eller chips och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät träna lite var glad du vill inte vara sm mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och hur kan du tro att man bara kan ändra  kosten genom att räkna kalorier? sluta med tramset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och det är inget fel på att vara fet det är fel på din intällning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
och är du dum i huvudet som tror att man bara kan ändra kosten genom att räkna kalorier? sluta med tramset

Det är väl klart jag vet att man kan ändra kosten på andra sätt också, men från allt jag läser så verkar det som att man måste byta livsstil helt för att lyckas göra någon skillnad. Som typ LCHF eller vad det heter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
och det är inget fel på att vara fet det är fel på din intällning

När sa jag att det var fel att vara fet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

Det är väl klart jag vet att man kan ändra kosten på andra sätt också, men från allt jag läser så verkar det som att man måste byta livsstil helt för att lyckas göra någon skillnad. Som typ LCHF eller vad det heter. 

dåså. lita inte på allt du läser och sluta ogilla din kropp obs ändrade inlägget tycker inte att du är dum i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

När sa jag att det var fel att vara fet? 

du skrev att du känner dig fet, vilket suger


   
SvaraCitera

arpateko:

Red mycket innan också, men pga. massa saker som man egentligen inte borde skylla på så slutade jag. Äter och dricker också helt för mycket mejeriprodukter, men känner att det ändå är ganska okej med tanke på att jag nästan aldrig äter varken godis eller chips och dylikt.

börja igen eller hitta nåt annat kul!


   
SvaraCitera

är man inte FET tror jag det bästa är att försöka dra ner på socker, försöka äta lagad mat och frukt och hitta nåt kul att göra fysiskt några ggr i veckan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

du skrev att du känner dig fet, vilket suger

För mig ja, jag är inte självsäker som det är nu, men kan tycka att andra som har minst lika mycket fett på kroppen som mig passar bra i det. Kurvor kan vara fint, men eftersom mina gener sket i att ge mig bröst så blir mina ''kurvor'' inte speciellt smickrande. Jag tycker jag passar bättre lite halvspinkig.


   
SvaraCitera

att inte lägga för mkt vikt vid maten. lever man sunt får man en sund kropp, att följa en diet för strikt tror jag kanvara skadligt, särskilt om man som tonårstjej är lite extra känslig för kroppen och mat och sådär. försök att inte lägga allt fokus på MATINTAG, utan ät mat och ät nån frukt istället för godis de flesta dagar du blir sugen. rent socker är inte sådär jättenödvändigt för kroppen liksom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

börja igen eller hitta nåt annat kul!

Seglar en del, men den jollen jag seglar är en tvåmannabåt och min seglarpolare flyttar till USA i ett år idag (måndag), så det skiter sig liksom också.


   
SvaraCitera