Aviseringar
Rensa alla

viktigaste målet på dagen?


b1son
Ämnesstartare

vilket kan ni absolut ej klara er utan


   
Citera

middag


   
SvaraCitera

lunch eller Middag


   
SvaraCitera
time
 time

Jag är en sån där som bara dricker kaffe fram tills på eftermiddagen och sen kommer hem helt utmattad och på jättedåligt humör tills någon lagar middag, så jag kommer göra dig irriterad och svara lunch - inte för att det är det jag äter mest men för att det är det som skulle rädda mina dagar. Är aldrig hungrig tidigt på morgonen! 


   
SvaraCitera

nåt enkelt på natten korv och makaroner


   
SvaraCitera
mynona

Frukosten. Jag är aldrig hungrig eftersom jag äter regelbundet utan att vara hungrig, men frukosten ingår i mina morgonrutiner och dessa måste avklaras till punkt och pricka för att jag ska känna att jag har landat i dagen. 

Övriga mål bryr jag mig inte så mycket om, även om jag förstås äter dem också. Jag är ju aldrig hungrig ändå, men hade jag inte ätit frukost hade jag säkert blivit det


   
SvaraCitera

Alla tre mål är viktiga för mig på vardagar. Under helgen kan de hända att jag skippar lunch om jag äter senare frukost vid 10:30/11 men i dessa fall blir de oftast kombinerad middag/lunch senare på eftermiddagen vid  16-17.


   
SvaraCitera
Kudhos

Frukost. Stor skål yoghurt med frukt och musli och 1-2 koppar kaffe. Alltid frukost. 


   
SvaraCitera

Frukosten är väl grundbulten till en hyfsad dag, tyvärr blir det allt för ofta en kopp kaffe.


   
SvaraCitera

I princip jämt skägg mellan samtliga utom kvällsvard eftersom jag blir ganska rejält hungrig ganska fort. 


   
SvaraCitera

middag. 


   
SvaraCitera

pga lägger mest energi på middagen, typ det som min dag kretsar kring. skulle aldrig hoppa över ett mål så jag har svårt att säga huruvida frukost, lunch eller middag är viktigast för att bibehålla någorlunda sunt humör.


   
SvaraCitera
Draug

Äter ett mål mat om dagen minst, Sen när det blir av under dagen/natten kan variera, har inga fasta rutiner med varken frukost, lunch eller middag så sett. Men om jag måste välja är väl varm lagad mat svårast att klara sig utan.


   
SvaraCitera

Middag Hjärta


   
SvaraCitera

Alla tre mål mat som man äter per dag är lika viktiga, om man hoppar över en så blir det obalanserat, det är inte bra.
Jag tycker att frukost lunch om middag är alla viktiga mål, sedan så är ju mellanmål trevligt också Glad


   
SvaraCitera