Aviseringar
Rensa alla

Viktigt att han/hon är aktiv?


Ämnesstartare

Alltså om du är ihop med nån, är det viktigt? Att personen jobbar/pluggar, har planer? Jag menar inte så mycket idrott eller andra aktiviteter, men är det viktigt att personen inte slappat alltför mycket? [crazy]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag tycker att det är rätt viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visioner är viktigt ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drömmar är viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja drömmar, men att man gör något åt det också [smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Det är väl trevligt om hen ser någon slags framtid som inte innebär bara soffsittande, men det är inte det som är det viktigaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ronnja:

ja drömmar, men att man gör något åt det också

Precis, man lyckas väl inte alltid uppnå sina drömmar. Men om han eller hon är villig att kämpa för att uppnå dem eller den så är det fint.


   
SvaraCitera
mynona

Det har inte så mycket med bestämda ambitioner att göra som en attityd till livet: hn behöver inte ha ambitioner, men gärna ett aktivt tankeliv, dvs inte vara slö.


   
SvaraCitera
kachin

Ett aktivt tankeliv ja, mynona sa det bra

Svårt att ha drömmar/ambitioner/mål med livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det tenderar att vara viktigt för generella personers generella välmående, och välmående kan ju generellt sett vara trevligt.

men å andra sidan kan det ju vara schyst att ha någon som delar misären med en.

å andra sidan, vet ja'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem vill va ihop med en slappfisk/degklump


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem vill vara ihop med en slappfiskfitta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]

timeisrunningout:

Det är väl trevligt om hen ser någon slags framtid som inte innebär bara soffsittande, men det är inte det som är det viktigaste.

nej, tycker inte heller att det är det viktigaste. Såklart inte. Men jag tror inte att jag skulle kunna vara ihop med någon som är raka motsatsen, vilka fina egenskaper han än har utöver det. Det är vad jag tror iallafall. Det behöver inte vara att killen vet vad han vill syssla med i framtiden, men att han GÖR något. Inte bara drar omkring hemma, sitter vid datorn osv. ja du fattar.

Sameshit:

Precis, man lyckas väl inte alltid uppnå sina drömmar. Men om han eller hon är villig att kämpa för att uppnå dem eller den så är det fint.

[y]

mynona:

Det har inte så mycket med bestämda ambitioner att göra som en attityd till livet: hn behöver inte ha ambitioner, men gärna ett aktivt tankeliv, dvs inte vara slö.

det tycker jag var bra skrivet [smile]

svefnpurka:

men å andra sidan kan det ju vara schyst att ha någon som delar misären med en.

jo kan hålla med om det lite.. men man behöver ju inte vara slö för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera

gör vad jag vill, om min partner slappar hemma så skiter jag i det.


   
SvaraCitera