Aviseringar
Rensa alla

Viktigt inför (och under) en skidresa?


Ämnesstartare

Budolicious:

pissbilligt

bravicimo

Capture:

vilket jag antar är vad du ska åka?

slalom-, längd- och turskidor ska jag åka


   
SvaraCitera

Crypto:

slalom-, längd- och turskidor ska jag åka

När du åker slalom är det bra att ha hjälm, speciellt om det är första gången. Det är lätt hänt att man tappar kontrollen och att det blir störtlopp av det hela. Att det inte behövs när du åker längdskidor förstår du nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

et är lätt hänt att man tappar kontrollen och att det blir störtlopp av det hela

Något jag är enormt rädd för och därför inte ens vill åka med [cute]

Capture:

Att det inte behövs när du åker längdskidor förstår du nog.

Kanske ska ta med utifall att [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Ingår i den sketna utbildningen, utan den, ej godkänd i utbildningen [sad]

Vad fan pluggar du då?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad fan pluggar du då?[tard]

pluggar till fritidsledare [cute]

Dold text: trodde du skulle skriva något i stil med "HAHHAHAHA en blatte i skidbacken, detta kommer sluta i en katastrof"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

pluggar till fritidsledare [cute]

Ah

Crypto:

Dold text:

lulz xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Långkallingar!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ploga, drick varm oboy högst uppe på berget. Åk inte puckelpisten utan kontroll på skidorna.[bigsmile] Allt man behöver veta.

Jo, fastna inte i liften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Jo, fastna inte i liften.

Men hallå.... inte skriva sådant [cry] är ju rädd för att göra det nu bara för det [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Men hallå.... inte skriva sådant [cry] är ju rädd för att göra det nu bara för det [cry]

Du vet att sådana kan fastna va? Läste om en situation där liftare fick sitta i liften typ sex timmar innan hjälp kom så de fick ner dem.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

tjockare strumpor.

Är inte så värst bra, pjäxor är väldigt trånga till att börja med, snowboardskor likaså, de är varma också.

Crypto:

Är t.ex skidglasögon viktigt? Varför?

Det är bra att ha när det blåser, när solen skiner starkt och när snön är extra lurig och gömmer gupp och hål. De fungerar utmärkt till att bara hålla mössan på plats och till att se coola ut också.

Crypto:

Vad mer behövs?

Extra vantar, solskyddskräm typ, ett måste är en iPod / mp3, se till att den går att ha i en stängd ficka medan du åker också även små vurpor genererar mycket kraft och telefoner o dyl kan flyga långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du vet att sådana kan fastna va? Läste om en situation där liftare fick sitta i liften typ sex timmar innan hjälp kom så de fick ner dem.[bigsmile]

Men tigger du spö lr? [mad] [sad]

Plyvert:

Är inte så värst bra, pjäxor är väldigt trånga till att börja med, snowboardskor likaså, de är varma också.

men det står ju att det är skidstrumpor [sad] inte extremt tjocka utan lite tjockare än vanliga bara

Plyvert:

iPod / mp3

låter nog helst bli det (har mobilen som det) och vill gärna ha koncentrationen på vad jag gör (kommer ju börja med att bli lärd hur man ska göra först av allt av en lärare [cute], kanske bra att lyssna då)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Men tigger du spö lr? [mad] [sad]

Haha.[bigsmile]

En blatte på skidor, ja.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

men det står ju att det är skidstrumpor [sad] inte extremt tjocka utan lite tjockare än vanliga bara

Alltså, jag kör vanliga standard sockor och det är fine, lite tjockare gör väl inte så stor skillnad, räkna med att det blir varmt om du ska glida i mars 😀

Crypto:

låter nog helst bli det (har mobilen som det) och vill gärna ha koncentrationen på vad jag gör (kommer ju börja med att bli lärd hur man ska göra först av allt av en lärare [cute], kanske bra att lyssna då)

Ja,jo. Till en början i alla fall, men tro mig, det är oslagbart sen när du börjar komma igång och åker själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

En blatte på skidor, ja.[love]

Vi kommer vara minst 4 blattar där uppe så jag är inte ensam iaf [wink]

Plyvert:

ltså, jag kör vanliga standard sockor och det är fine, lite tjockare gör väl inte så stor skillnad, räkna med att det blir varmt om du ska glida i mars 😀

Funkar det bra med vanliga så tar jag väl bara det isf [cute] märker väl efter första dagen

Plyvert:

Ja,jo. Till en början i alla fall, men tro mig, det är oslagbart sen när du börjar komma igång och åker själv.

Jag kommer nog inte våga åka själv [blush]
Är rädd för att bryta benen och allt annat 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag kommer nog inte våga åka själv [blush]
Är rädd för att bryta benen och allt annat 🙁

Haha räddis [blush] men även när du åker med andra så kommer ni ju inte direkt åka och samtala :p


   
SvaraCitera