Forumet - Viktminskning?

Viktminskning?

331 0 14
Är det någon som har ett bra råd till mig som vill lättare tappa vikt?

Har försökt att deffa på det vanliga sättet med sund mat men det blir bara för tråkigt i början när man knappt ser resultat och slutar med att man tar 1 godisbit och sedan är man tillbaka igen i samma cirkel.

Sade för ett halvårsedan att jag skulle ta tag i detta men har stått totalt still och även försökt, Så därför undrar jag, Finns det något bra sätt att komma igång med en deff? Så man ser kanske en nedgång på 0,5-1 kg i veckan?

Och vart kan man få tag på sådana produkter? Har hört att Gymgrossisten verkar ha rätt mycket sådant men gäller att man köper rätt.

Morgonpromenader kan också vara bra att börja med, Synd att man inte blir taggad och hellre väljer att sova =P sedan efter skolan orkar man inte vara ute och gå 1 timme helt ensam.
Måste ha bättre motivation! Så vore bra ifall någon hade bra råd att komma med. Har redan försökt som sagt "Rör på dig mer, Ät bättre" Och tappade motivationen efter 2 veckor sådan är jag! =P

/j
schill:

Kan denna vara något att rekomendera? eller ska man absolut inte lita på produkter som dessa? ;(


Rätt värdelöst med sånt där IMO, du får tillbaka allt när du slutar med dom bara... Hur svårt kan det vara att gå ut o springa 3 gånger i veckan och käka NÅGORLUNDA sund?

schill:

Måste ha bättre motivation!


Lägg upp bilder på något fetto på ditt kylskåp, samt på en vältränad. Främst så att du ser när du äter och så.
Appuru:

Rätt värdelöst med sånt där IMO, du får tillbaka allt när du slutar med dom bara... Hur svårt kan det vara att gå ut o springa 3 gånger i veckan och käka NÅGORLUNDA sund?


Jojo ska man se det så =P men jag tänkte mest för att man ska bli taggad när man går ner i vikt så fort så är det lättare att göra det till en vana, Så man kan ju sluta när man tror man klarar det på egen hand.

Men springa 3 gånger i veckan är väl ändå lite för lite för att man ska förbränna fett? man måste väl åtmindståne gå ut 3 gånger om dagen?

Appuru:

Lägg upp bilder på något fetto på ditt kylskåp, samt på en vältränad. Främst så att du ser när du äter och så.


haha det vore ju något :D men hade varit bättre om man fick en sån jävla stöt varje gång man åt godis eller nåt xP

Spana också in:

schill:

Kan denna vara något att rekomendera? eller ska man absolut inte lita på produkter som dessa? ;(

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_arti...


visst kan man lita på dom, men skulle inte rekommendera såna till folk som vill gå ner i vikt utan någon speciell anledning t ex hjälp på traven i sin redan fullgoda diet till en viss tävling etc. Du kommer med 90% chans att få tillbaka det lilla du bränner extra efter du slutat med dom. Sen är det ju alltid så att alla är olika och reagerar olika på olika produkter.

Motivation är något du måste hitta själv, men har du några förebilder/idoler kan du kolla in dom, annars får du fråga dig själv varför du vill gå ner i vikt så gärna och hitta något där.

Gillar du inte morgonpromenader ska du inte gå morgonpromenader, bättre att hitta något man tycker om och kan hålla. Spelar mindre roll om du går ut och går för att dom 98 nästa morgnarna ligga i sängen utan något driv. Vill du gå ner och hålla en speciell vikt får du anpassa ditt levnadsätt efter det, annars är du snart tillbaka på ruta ett igen, du
väljer själv om du vill förvärra eller göra det roligare att uppnå dina mål.

Och visst räcker det med att springa 3 dagar i veckan, men ju mer du anstränger dig (inom rimliga gränser) desto snabbare resultat får du!
Ett lättanvänt program jag kan rekommendera är hälsovakten...pb.
Där kan du hålla koll på hur mkt du har fått i dig med lätta diagram etc.

Sen är det ju alltid bra att vara lite påläst och veta vad man ska äta m.m... och att äta godis, kebab etc en gång/ett par gånger i veckan är inget farligt så länge det sker under rimliga gränser.

Lycka till!

/J
Det handlar otroligt mycket, om inte endast, om att ligga på ett kaloriunderskott. Så det är bara att röra på sig och verkligen kämpa för att inte trycka i sig massa onödigheter.

Det betyder inte att du kommer att gå ner i vikt bara för att du äter "nyttig" mat, du måste även hålla dig till rimliga mängder.

Enligt mig så är det även otroligt jobbigt att lägga sig på kaloriunderskott, men när man väl varit där i några dagar/någon vecka så rullar det på ganska så fint. Så kämpa den första tiden så ska det nog gå bra!

Lycka till!
schill:

Är det någon som har ett bra råd till mig som vill lättare tappa vikt?


Nu ska du få höra världens bästa metoder!
Det är ganska enkelt faktiskt, bara det att människor (idiotiska som många är) ska komplisera det hela och komma på en massa skit.

Såhär ska du göra.
1. Ät hälsosamt och regelbundna tider.
2. Träna.

Sådär. Svårare en så var det inte! Coolt va?