Aviseringar
Rensa alla

Viktnedgång


Ämnesstartare

För mitt eget bästa så bör jag gå ner ett antal kilo. Själv känner jag att jag skulle vilja gå ner ca 20 kg. Jag vet inte min exakta vikt för får sådan ångest utav att gå runt och veta den där jävla siffran i huvudet men senast jag vägde mig var i November när jag skulle sätta in p-stav. Jag behövde inte själv kolla vad jag vägde men hon ville veta till journalen. Mitt bmi ska ha tytt på att jag var överviktig och jag tror att jag dessutom ökat i vikt tack vare p-staven samt har hormonerna gjort att jag skaffat mig mer bristningar än innan och jag går bara runt och skäms över hur jag själv ser ut och vill förändra det nu! Har fått nog.

Uppskattningsvis är jag 168 cm lång och väger 80-90 kg. Jag vet inte i vilken ände jag ska börja riktigt? Har gymkort som jag ska börja använda är det planerat och tror det är giltigt till typ maj. Har även ett knäproblem som måste tränas upp så det är lite extra nödvändigt att jag skärper mig och tar tag i det här nu!

Skulle behöva hjälp att hitta bra skor också. När jag ska gå pass i gymmet så föredrar jag dans (zumba/sh'bam) och body pump har jag provat en gång och tyckte det var mycket roligare än jag anat. Har läst att löpskor inte är bra för dans osv så det kan vi ju utesluta.

Ute i själva gymmet så kommer jag träna genom att gå/jogga på löpband, cykla/crosstrainer och sen maskiner för att stärka upp muskelaturen speciellt för knät.
Är det någon som har erfarenhet av PT träning? Killen som jobbar på mitt gym har jag fått lite konstiga vibbar av, inte så att han är äcklig och för närgången utan bara allmänt underlig person men det kanske är värt det? Min sjukgymnast sa att han var jättebra så det kanske är ett omdöme att lita på.

Hur ska jag äta? Och i skolan är det lite svårare att styra maten hur gör ni som försöker äta bättre?
Har tänkt att lägga av med allt vad godis och sådant innebär.


   
Citera
Ämnesstartare

Edit: Såg den klistrade tråden nu men hur som helst hoppas det här är lugnt ändå haha.


   
SvaraCitera

Jag vill också gå ner så lånar tråden lite, är 183-185 nånting lång och väger 82kg (allt fett). [party]


   
SvaraCitera

Asså i höstas vägde ja 55 eller nått å va 165. Sen slutade ja med allt godis, chips osv och gjorde några situps. Det funkar, man behöver inte gå på gym eller nått[y] men det viktigaste är att man inte käkar massa onyttigheter.
Ät mycket grönsaker å mindre kolhydrater. Ska du bygga muskler så är det kött som gäller[y]


   
SvaraCitera
zIGGE

Hur går det för dig? 


   
SvaraCitera

Det är bar att du ägnar dig till träning som du tycker passar dig :). Att sluta äta kakor och godis är en jättebra idé! Min mamma gick ner 30 kg på bara det! Lycka till, önskar att du lyckas med ditt mål 🙂


   
SvaraCitera