Forumet - Viktuppgång

Viktuppgång

1127 0 14

Spana också in:

grusbus:

jag försöker äta, gjort i ordning gröt o annat men när jag väl sitter där o ska äta så går det bara inte att svälja

Har du pratat med en läkare om det?

700 kalorier om dagen är fortfarande alldeles för lite, och du kommer förmodligen bara att fortsätta gå ner (vilket jag antar att du har gjort på 50-100 kalorier om dagen också).
disintegration:

700 kalorier om dagen är fortfarande alldeles för lite, och du kommer förmodligen bara att fortsätta gå ner

säg inte det :/ kroppen vänjer sig vid det låga kaloriintaget.

Man kan överleva på förvånansvärt lite förvånansvärt länge. Inte för att det är nyttigt eller nödvändigt. Det är väldigt onödigt att leva på 700 kalorier och stå stilla i vikt när man kan äta det dubbla och stå still i vikt. Det är ju bara självplågeri.[cool]

believe me, i've been there. väger lika lite som när jag levde på 500 (nu lever jag på 1,400)
madfox:

väger lika lite som när jag levde på 500 (nu lever jag på 1,400)

Det är förstås sant, men det beror väl också på hur länge svälten har hållit på? Står man stilla på ett lågt kaloriintag kan man väl även gå ner om man ökar sitt intag, när kroppen "kommer igång" igen?

Det glädjer mig i alla fall att du har ökat ditt intag! [smile]
hur kan man ens äta så lite? borde inte kroppen typ, stängas av? visst, jag åt väldigt lite under en period med extrem ångest men liksom,

:

japp, typ 2 osaltade riskakor och 1dl osötad hallonkräm.

det är ju lite väl lite... jag har ingen vidare koll på hur mycket kalorier det är i vad jag äter men jag kommer lätt upp till 2500 / dag [shake]

och jag hade skitont i magen och illamående under den perioden då jag tappade vikt, inte kul, fick magkatarr av det, inget jag vill uppleva igen