Aviseringar
Rensa alla

Vilja gymnasium!


Ämnesstartare

Vet inte vilket jag ska välja :(((

Jag skall få i gbg, och jag gillar:
Bygg, verkar skoj o lätta cash
Musik, trummor. Svårt att få jobb efter liksom?
sen vet jag inte.

tipsa mig


   
Citera
smisk

Sam- eller natur-bas kommer du längst med.


   
SvaraCitera

Media! Det är skoj som fan, och rätt "slött" i den bemärkelsen att man får göra roliga och kreativa saker istället för tunga litterära saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj det du vill. Det är bäst [smile]


   
SvaraCitera
Papper

Volume:

Bygg, verkar skoj o lätta cash

Lätt att få jobb också, men dom flesta byggyrken är tunga och sliter mycket på kroppen.
Se bara till att du tränar minst 3 gånger per vecka, och skaffar en stark rygg.

Om du inte vill ha ett så tungt arbete inom bygg kan du ju bli plåtslagare. Men kolla på ams.se och sök på yrken så får du mer användbar information. [y]

Det tyngsta du kan välja inom bygg är nog betongare, enligt en vad en betongare sa när jag var ute på praktik var att många sliter ut sig helt redan vid 50.

Själv så pajjade man ryggen efter några månader som betongare. [y]
Så gåre när man har sne och omtålig rygg och inte har tränat så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Det tyngsta du kan välja inom bygg är nog betongare, enligt en vad en betongare sa när jag var ute på praktik var att många sliter ut sig helt redan vid 50.

Själv så pajjade man ryggen efter några månader som betongare.
Så gåre när man har sne och omtålig rygg och inte har tränat så mycket.

Oj då, illa.
Men är det skoj osv?

smisk:

Sam- eller natur-bas kommer du längst med.

Verkar tråkigt


   
SvaraCitera

börja på Bräcke Bygg då... om du nu vill gå bygg


   
SvaraCitera
smisk

Volume:

Verkar tråkigt

Inte alls.


   
SvaraCitera

IB!


   
SvaraCitera

Dillaan_:

Media! Det är skoj som fan, och rätt "slött" i den bemärkelsen att man får göra roliga och kreativa saker istället för tunga litterära saker.

Det är ju perfekt om man vill vara arbetslös sen, ger ingen högskolebehörighet alls, det enda som slår media är estet för då kan man inte heller få jobb på mediabolag sen.

Är du smart så väljer du Natur, då får du full behörighet, samsam är egentligen onödig då alla samkurser ger tillräckligt med behörighet för saminriktade utbildningar
(Obs. matte c måste läggas till på egen hand, annars får man inte behörighet till något alls)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

(Obs. matte c måste läggas till på egen hand, annars får man inte behörighet till något alls)

Ofta man måste läsa matte c för att få behörighet till alla högskoleprogram?


   
SvaraCitera

Unexpected:

Ofta man måste läsa matte c för att få behörighet till alla högskoleprogram?

Nej inte alla, finns ju en massa flumm linjer.
men jag menade samrelaterade linjer, finns ju undantag men matte c som krav är rätt vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volume:

Vet inte vilket jag ska välja :(((

Gå el och bli elektriker , jobb direkt efter studenten och sen så tjänar de inte så jävla dåligt heller .
Min brossa blev det t ex för att han var skoltrött och ville ha pengar til bensin 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Nej inte alla, finns ju en massa flumm linjer.
men jag menade samrelaterade linjer, finns ju undantag men matte c som krav är rätt vanligt.

Dom som kräver matte c lär ju inte vara värda att läsa [no-no]


   
SvaraCitera

Unexpected:

Dom som kräver matte c lär ju inte vara värda att läsa [no-no]

Får jag fråga vilken linje du läser och vad du hadde planerat att läsa vidare sen?


   
SvaraCitera