Aviseringar
Rensa alla

Vilja II (light)


Ämnesstartare

Dold text: Jag ägnade 40 minuter åt att skriva ett enormt inlägg, och när jag postade det så skickades jag tillbaks till startsidan, vad i helvete? jag är förbannad och har tappat livslusten nu

Jag agerar i blindo, jag följer min vilja, och den förvränger den verklighet jag har valt att kalla min, isolerar den, separerar den från alla andras.
Jag vill saker så mycket att jag förändrar det som sker till att gynna mig, så som jag vill att det ska ske i alla fall, men handlingar genomför sällan viljan, snarare blir det motsatsen.
Jag ser inte att mina handlingar skadar mig själv, plågar mig. Jag agerar efter vad jag vill ska hända, och det misslyckas. Så är det nästan alltid, och var gång jag ser till att min lekamen ärras, att min självkänsla förstörs, eller att jag blir hånad, föraktad, så tar mitt medvetande stryk.
Men allt är bara en distraktion, för att dra fokus från det jag inte ser, det som verkligen sker, bortom min applicerade masochism.

Det jag inte ser är hur min vilja gör intryck på de runt mig, jag ser inte hur levande ting trasas sönder, hur jag tar den gryende dag som är framtiden och förverkar till en klump av sot.
Jag ser inte hur alla de jag fraterniserat, alla de som är besläktade mig, och alla som är ofrivilliga subjekt delar den plåga jag orsakar mig själv, kanske även i än högre grad.
Jag låser in min verklighet och ser inte andras, närhelst någon har talat om för mig att jag förstört deras liv så skyller jag det på dem, att jag inte tvingat dem till att följa min väg.

Och när rökridåerna jag skapat väl skingras så gömmer jag mig av fasa, jag vill inte se.
Min vilja är ett mäktigt vapen och jag är bindgalen i ovisshet och blindo.


   
Citera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför som man alltid ska kopiera ett sånt inlägg först tkr jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Därför som man alltid ska kopiera ett sånt inlägg först tkr jag...

Jag var trött och glömde [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Jag var trött och glömde

då har du lärt dig en läxa för livet


   
SvaraCitera

Ad_Hoc:

Dold text:

Det är några nya fasoner UM börjat med. Tar det längre tid att skriva än 20-30 minuter så är du körd. [party]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är några nya fasoner UM börjat med. Tar det längre tid att skriva än 20-30 minuter så är du körd. [party]

det har väl alltid varit så... ifall man inte har på inställningen att man ska vara inloggad med en gång.


   
SvaraCitera

internet:

det har väl alltid varit så... ifall man inte har på inställningen att man ska vara inloggad med en gång.

Det har aldrig varit så för mig. Kryssar alltid i "Kom ihåg mig"-rutan, men det har slutat fungera. Nu blir jag utloggad lite då och då och kan inte ta en timme på mig att skriva ett blogginlägg, vilket jag kunde förut. [smile]


   
SvaraCitera

internet:

vakum

Just det. ÄR DU SCHLOOK? [tard]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nu blir jag utloggad lite då och då och kan inte ta en timme på mig att skriva ett blogginlägg, vilket jag kunde förut. [smile]

kass. det funkar för mig, fast jag skriver ju aldrig över fem minuter nästan. så det kanske inte funkar för mig.

[cool][cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera