Aviseringar
Rensa alla

Vilka är det mest synd om?


White & Toxic:

Vilken obehaglig härskarteknik du använder dig av. Jag är okunnig för att jag inte delar din uppfattning? Låt mig gissa, hela din världsbild utgår från dig själv?

Ja, jämlikhet som varar ett par år.. Politiker nöjer sig ej med att uppnå sina nutida mål, det fungerar ej så. Världen förändras och de skapar nya mål, feminister skiljer inte alls från andra här. Jag säger inte att feminismen skall upphöra med att arbeta för 'jämlikhet' eller alla människors lika värde, jag säger att de skall involvera fler människor i det arbetet.

Nej för att du inte förstår vad feminism betyder.Hade du gjort det hade du ej skapat denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Nej för att du inte förstår vad feminism betyder.Hade du gjort det hade du ej skapat denna tråd.

Jag förstår vad feminism betyder. Jag förstår även till skillnad från dig problemen kopplade till just feminism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Vi lever ju i ett patriarkat så det är ju kvinnor. Feminism innebär kvinnors rätt till likabehandling, bara så att ni vet. Vi har fortfarande inte uppnått detta.

Personer som inte är etniskt svenska, homosexuella och fattiga behandlas värre än kvinnor....


   
SvaraCitera

White & Toxic:

Jag förstår vad feminism betyder. Jag förstår även till skillnad från dig problemen kopplade till just feminism.

som sagt, du förstår ej. 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Personer som inte är etniskt svenska, homosexuella och fattiga behandlas värre än kvinnor....

vi måste tänka intersektionellt, ja. 


   
SvaraCitera
O.G.
 O.G.

vonKissekatt:
Vi lever ju i ett patriarkat så det är ju kvinnor. Feminism innebär kvinnors rätt till likabehandling, bara så att ni vet. Vi har fortfarande inte uppnått detta.

75% av världens kvinnor skulle ge sin högra hand för att ha det så gott som svenska kvinnor. Kan du ge några konkreta exempel på när du har varit ofördelaktigt för dig att vara kvinna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser inte kvinnor som en annan grupp som sådan. Vilka som har det svårt definieras ej baserat på deras kön.


   
SvaraCitera

O.G.:

75% av världens kvinnor skulle ge sin högra hand för att ha det så gott som svenska kvinnor. Kan du ge några konkreta exempel på när du har varit ofördelaktigt för dig att vara kvinna?

att vi har det bättre än kvinnor i många länder betyder ej att vi har det lika bra som män, vilket vi förtjänar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

som sagt, du förstår ej. 

Jo, jag vet vad feminism går ut på. Men det finns brister i programmet som feminister själva väljer att blunda för eller inte ens lägger märke till för att de är så upptagna med att lägga fokus på den utsatta kvinnan.


   
SvaraCitera

White & Toxic:

Jo, jag vet vad feminism går ut på. Men det finns brister i programmet som feminister själva väljer att blunda för eller inte ens lägger märke till för att de är så upptagna med att lägga fokus på den utsatta kvinnan.

Ja det är ju kvinnor som ligger i underläge men män gagnas ju också. Dock märks det ju av när man inte får diskriminera kvinnor längre förstås.


   
SvaraCitera

De är ju flest kvinnor som blir våldtagna, misshandlade och måste bete sig på ett visst sätt...Men visst.... De är la synd om män.... Ibland XD


   
SvaraCitera

Vita kränkta rasistiska cis-män
Könsneutrala antirasistiska feminister
Afrosvenskar
ensamkommande flyktingbarn
"Svenska" ISIS krigare som inte får tillräkligt med bidrag

Alla är det synd om i dagens Sverige 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

att vi har det bättre än kvinnor i många länder betyder ej att vi har det lika bra som män, vilket vi förtjänar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicolinaO:
De är ju flest kvinnor som blir våldtagna, misshandlade och måste bete sig på ett visst sätt...Men visst.... De är la synd om män.... Ibland XD

Medelivslängden, m8


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicolinaO:
De är ju flest kvinnor som blir våldtagna, misshandlade och måste bete sig på ett visst sätt...Men visst.... De är la synd om nän ibland

Du har faktuelt fel. Lär dig fakta:  https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/vald-och-misshandel.html


   
SvaraCitera