Aviseringar
Rensa alla

Vilka är genusmaffian?


amsi:

jag har bott hemma hos dom jättemycket, vad gör det mig till?

varför skulle det göra dig till någonting?


   
SvaraCitera

df rqp:

varför skulle det göra dig till någonting?

grupptryck


   
SvaraCitera

amsi:

grupptryck

tydligen inte.


   
SvaraCitera

Om vi förminskar perspektivtet så har ungdomar.se har vad jag förstått historiskt sett var ett ställe där unga tjejer har fått hjälp med anorexia, stöd när dom fundererar "duger jag?"  unt so weiter - dvs sidan har till ganska stor del haft till syfte att hjälpa flickor få självförtroende, stå på egna ben.

Att sverigedemokrater, ännu oupplysta  och mer allmänna idioter då förvånat kommer och klagar på att det finns en stark "genusmaffia" här som vill lyfta fram jämställdhetsfrågor är ju bara efterblivet. Det vore som att jag skulle regga mig på nordisk.nu och efter en månad bestört starta en tråd på sidan där jag förskräcks över att "det finns lite av en nazimaffia här". 


   
SvaraCitera

dazed: allmänna idioter

*guilty as charged*


   
SvaraCitera

df rqp:

*guilty as charged*

Va? Du? - Nej.


   
SvaraCitera

Förstår inte din humor tror jag.


   
SvaraCitera

dazed:

Va? Du? - Nej.

jo jag anser att vi har en genusmaffia här på um, dock ingår långt ifrån alla som omfamnar genusvetenskapens perspektiv.


   
SvaraCitera

df rqp: jo jag anser att vi har en genusmaffia här på um, dock ingår långt ifrån alla som omfamnar genusvetenskapens perspektiv.

Förnekade jag det?


   
SvaraCitera

dazed:

Förnekade jag det?

du verkade förneka att jag är en allmän idiot fast du tidigare hävdade att man måste vara antingen SD'are, oupplyst eller allmän idiot för att påstå att UM har en stark genusmaffia. jag vet inte vad du lägger i ordet "stark" visserligen... 


   
SvaraCitera

framtidsmord:
Ibland hör jag folk tala om några som kallas genusmaffian.

Låter som att du hänger för mycket på flashback. Alternativt hänger dina vänner för mycket på flashback. 


   
SvaraCitera

df rqp:

du verkade förneka att jag är en allmän idiot fast du tidigare hävdade att man måste vara antingen SD'are, oupplyst eller allmän idiot för att påstå att UM har en stark genusmaffia. jag vet inte vad du lägger i ordet "stark" visserligen... 

Nej men fan vad svårt jag har för uttrycka mig tydligt nuförtiden tydligen. Jag beskrev mer hur det var logiskt att det fanns en sådan just här, ser nu hur det kan tolkas lite annorlunda. Men dom som klagar över denna genusmaffia är i regel personer som skiljer sig från dig rätt markant och jag tror också du kan buntas in i denna maffia.


   
SvaraCitera

dazed:

Nej men fan vad svårt jag har för uttrycka mig tydligt nuförtiden tydligen. Jag beskrev mer hur det var logiskt att det fanns en sådan just här, ser nu hur det kan tolkas lite annorlunda. Men dom som klagar över denna genusmaffia är i regel personer som skiljer sig från dig rätt markant och jag tror också du kan buntas in i denna maffia.

det är kanske jag som tolkar på obstinat sätt.

ja, förstår.


   
SvaraCitera

df rqp:

det är kanske jag som tolkar på obstinat sätt.

ja, förstår.

Nja gick  och tänkte på um och folk som var ilskna på genusmaffian här  (av någon jävla anledning gjorde jag det ) när jag jobbade i morse och nu försökte jag bara lite väl snabbt destillera summan av den funderingen när det lustigt nog gjorts en tråd om just genusmaffian eller genusmaffior. Kanske skrev jag ner det lite för fort när jag försökte komma ihåg mina tankar.


   
SvaraCitera

dazed:

Nja gick  och tänkte på um och folk som var ilskna på genusmaffian här  (av någon jävla anledning gjorde jag det ) när jag jobbade i morse och nu försökte jag bara lite väl snabbt destillera summan av den funderingen när det lustigt nog gjorts en tråd om just genusmaffian eller genusmaffior. Kanske skrev jag ner det lite för fort när jag försökte komma ihåg mina tankar.

genusmaffian jag syftar på lyfter inte bara fram frågorna utan förfäktar sina ståndpunkter på ett aggressivt och argumentativt ogiltigt sätt med hänvisning till grupptryck och kulturellt kapital. just därför anser jag att liknelsen med maffia är befogad.

fast nu är ju ingen därifrån särskilt aktiv längre så det kanske är fel att föra dem på tal.


   
SvaraCitera