Aviseringar
Rensa alla

Vilka band har du sett live?


Ämnesstartare

vilka var extra värda/ovärda etc?


   
Citera
höna

Rihanna d mest ovärda


   
SvaraCitera

Är det meningen att man ska komma ihåg alla? Jag kommer nog inte ens ihåg hälften.


   
SvaraCitera

Magnus Uggla. Inget band, men klart sevärd. Timoteij. Electric Banana Band.

Timoteij var inte mycket att hänga i flaggstången, mer än att de är rätt snygga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de bästa konserterna jag sett var:

yeasayer

tv on the radio

tegan and sara

kings of convenience 

markus krunegård

har även sett:

[ingenting], hästpojken (2 ggr), timo räisinen, johnossi, kent, say lou lou, hudson taylor, two door cinema club, phoenix, lune, de vet du, ewert and the two dragons, arctic monkeys, band of horses, portishead, the flaming lips, wintergatan, frantic sunday, woodlands (fast tror jag sov bort det mesta, men d va nice), oskar linnros, maskinen, daughter, band of horses, shout out louds (sov bort det mesta av den med) och säkert mer skit ja ej minns

vill minnas jag blev lite besviken på kentspelningen, fats de spelade några nice låtar. stod dock aslångt fram med massa jobbiga fans som överröstade sången med falska skrik. inte ok.

lunes spelning är nog den konstigaste jag sett. det var en gubbe som visade bilder/annat jox man inte förstod vad det hade med saken att göra. det fanns även mycket märkliga dansare med i bilden. 

maskinen var nice, trots att jag inte lyssnar på dem, fett med drag.

linnros känns aningen överskattad.

orkar ej utveckla mer mvh lat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Är det meningen att man ska komma ihåg alla? Jag kommer nog inte ens ihåg hälften.

nä, men man kan ju komma ihåg bästa å sämsta iaf


   
SvaraCitera

Värda:
Winnerbäck
Melissa
Flogging Molly
Kapten Röd
Jacob Hellman
Eldkvarn
Snoddas
Robert Broberg
Weeping Willows
Timbuktu
Miss LI
The Sounds
Raubtier
Mimikry
Stiko Per

eehm de som var bra bra!

glömt något med säkert


   
SvaraCitera

Ovärt:
Europe (gick ifrån på festivalen)


   
SvaraCitera

johnossi och melvins är bästa spelningarna jag sett av inte så många


   
SvaraCitera

tingsek


   
SvaraCitera

men vi är ihop det är därför


   
SvaraCitera

Kent är den mest värda jag gått på, trots skrikande emosar framför scenen som grät. 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nä, men man kan ju komma ihåg bästa å sämsta iaf

Nä det vetefan men man kan ju göra ett försök.
Bäst:Rush förra helgen var allmänt jävla cp-bra. Proffsigare spelning får man fan leta efter.
Sleep i Köpenhamn förra året var också äckelbra, dock inte lika flummigt som OM några veckor tidigare.
Nunslaughter 2007 eller när fan det nu var, 90 minuters konstant jävla elakhet. Har nog aldrig varit med om en röjigare spelning.

Sämst:
Hammerfall på Tivolirock 2005 var förbannat tråkiga.Leprechaun eller vafan de hette, såg dem ungefär samma år på någon ungdomsgård. Cradle of Filth hörde jag litegrann av på Metaltown 2011 och det lät ungefär som förväntat.
Har säkert glömt massa men det skiter jag i.


   
SvaraCitera

Timoteijj och andra artister. Ska på gyllene tider i juli , hoppas de är värda att se på. 


   
SvaraCitera
Lounge

hur var band of horses på hultan??


   
SvaraCitera