Aviseringar
Rensa alla

Vilka betyg behövs?


Ämnesstartare

Vilka betyg behöver jag ha för att komma in på en Data/it eller Data/matte utbildning. Är mest oroad över SO'n. Om jag skulle få IG i SO kan jag ändå komma in på en Data/it eller en Data/matte utbildning?
Har dock då G eller VG i dom flesta andra (MVG i vissa). Frågade 18800 eller 18100 . Kommer inte ihåg men fick ett extremt obegripligt svar.

Mvh Sigge [cheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Är olika på olika ställen i landet. Hör med din syo


   
SvaraCitera
kachin

Menar du gymnasieutbildning nu? (eller det kanske du inte gjorde..)
Då är det bara poängen som räknas.. Spelar ingen roll vilka ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Menar du gymnasieutbildning nu? (eller det kanske du inte gjorde..)
Då är det bara poängen som räknas.. Spelar ingen roll vilka ämnen.

Ja, Jag menar delvis gymnasie utbildning ... Går alltså i högstadiet nu och därför undrar jag om jag måste plugga stenhårt på SO'n (vilket jag hatar) för att kunna få ett jobb eller komma in på en gymnasie utbildning ... Beror ju som sagt också på vilket gymnasium och sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bulldoggh:

Om jag skulle få IG i SO kan jag ändå komma in på en Data/it eller en Data/matte utbildning?

Jo, eller är det ett kärnämne nu för tiden!?

Själv kom man in med 145 poäng, men det kan vara en väldig skillnad från år till år vad den minsta har som kommer in.. [smile]


   
SvaraCitera

Vad är det du vill göra inom IT? Vill du ägna dig åt nåt annat än tech support så gör du bäst i att hålla dig långt borta från IT-utbildningar och istället läsa natur (kanske med inriktning matte/data,) eftersom ingenting du lär dig på gymnasiet annat än matte och engelska kommer att vara någonting värt för en arbetsgivare eller framtida studier, och många IT-utbildningar har allvarliga brister beträffande högskolebehörighet.

Se i vart fall till att få engelska B (allra helst C också,) matte fram till E och fysik B utöver den grundläggande behörigheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Vad är det du vill göra inom IT? Vill du ägna dig åt nåt annat än tech support så gör du bäst i att hålla dig långt borta från IT-utbildningar

Ömm Det lät inte kul :-). Vet inte direkt var det är för jobb men vill mest jobba inom ämnet data och göra nåt . Vet inte riktigt vad men tech support låter inte roligt ... Vem vill jobba med det? [tard]


   
SvaraCitera