Aviseringar
Rensa alla

Vilka böcker vill du läsa?


ekivok ekvilibrist:
Böcker jag har i min ägo men som jag ännu inte orkat läsa:

Suetonius Kejsarbiografier
Caesars Inbördeskriget
Aeneiden
Beowulf
Ernesto Sabatos Om hjältar och gravar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

önskar att jag var en tumör i ekivok ekvilibrists hjärna och kunde absorbera all information som insups i den........


   
SvaraCitera
mynona

Jag skulle vilja läsa en biografi om Maria av Medici


   
SvaraCitera

ginnungagap: önskar att jag var en tumör i ekivok ekvilibrists hjärna och kunde absorbera all information som insups i den........

Det hade behövts en till människas minne och intelligens för att greppa allt, så du är varmt välkommen! Som det är nu trillar det mesta ut efter ett tag, försvinner helt eller ligger och ruttnar till ingen nytta... kvar finns bara vaga minnesbilder av handlingar och teman, stämningar och känslor... uppfattningar, lösryckta fakta och begrepp som jag inte kan förklara närmare... det lilla som finns kvar erbjuder ett angenämt umgänge, som tur är...


   
SvaraCitera
mynona

ekivok ekvilibrist:

Det hade behövts en till människas minne och intelligens för att greppa allt, så du är varmt välkommen! Som det är nu trillar det mesta ut efter ett tag, försvinner helt eller ligger och ruttnar till ingen nytta... kvar finns bara vaga minnesbilder av handlingar och teman, stämningar och känslor... uppfattningar, lösryckta fakta och begrepp som jag inte kan förklara närmare... det lilla som finns kvar erbjuder ett angenämt umgänge, som tur är...

😀
Så är det även för mig


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

iosib:

41Yo3KkkIQL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

Verkar fet.

ekivok ekvilibrist: Bibeln (har bara orkat med Moseböckerna än sålänge, haha...)

Läs Predikaren! Bästa boken i GT lätt.

ekivok ekvilibrist: Mervyn Peakes Gormenghast

Läser den just nu Hjärta

ekivok ekvilibrist: James Joyce, ja... särskilt om det är på engelska. Men man vill ju! Och önskar att man hade ork och motivation nog...

Dubliners eller Portrait är inte så jobbiga om du vill läsa Joyce.


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Jag vill läsa fler av Linnés reseskildringar och typ Henrik Bromander.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har just nu följande som ligger inköpta och väntande på sommaren eller något slags andra bättre tider:
- Per Anders Fogelström - Café utposten
- Invandrarna och utvandrarna av Moberg
- Petr Nikitin - Politisk ekonomi
- Victor Nee, John Collier - kulturrevolutionen vid Kinas universitet, rapport inifrån
- Krapotkin - Franska revolutionen
- Peter Englund - Det hotade huset och Poltava
- Joel S. Kahn, Josep R. Llobera - The anthropology of pre capitalist societies
- Arundhati Roy - De små tingens gud
- Eli F. Heckscher - Industrialismen: den ekonomiska utvecklingen sedan 1750
- Christopher Hitchens - Henry Kissinger inför rätta
- Boris Gorbatov - Vardag i arktis
- Ingmar Karlsson - Arvet från Bagdad
- Henrik Berggren - Underbara dagar framför oss
- Marx - Zur kritik der politischen ökonomie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: Tycker inte om att läsa

Vad jag hört finns den som ljudbok. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalleankaspocket-432-2014.jpg

Var bara tvungen att bryta av mot alla akademiska verk. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade velat läsa Tolstojs och Dostojevskijs verk, kanske inte alla men flera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Vad jag hört finns den som ljudbok. Tumme upp

Gött, får nog ta och leta upp den ljudboken. Mina ögon blöder typ när jag läser och boken är ju ganska lång så ljudbok hade varit perfekt. Tumme upp


   
SvaraCitera

Not that kind of girl, av Lena Dunham


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: Gött, får nog ta och leta upp den ljudboken. Mina ögon blöder typ när jag läser och boken är ju ganska lång så ljudbok hade varit perfekt. Tumme upp

Den finns att ladda ner på en välkänd piratsida som jag inte får länka till. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Den finns att ladda ner på en välkänd piratsida som jag inte får länka till. Blink

Hahaha okej, är det någon tråkig människa som läser?


   
SvaraCitera