Aviseringar
Rensa alla

Vilka delforumsförändringar tycker du är motiverade? Hojta här!


qazedctgb:

sexualitet är ingen åsikt men det är en annan diskussion...

Enligt vissa teorier kan man ha dragit på sig dem ungefär på samma sätt som åsikter.


   
SvaraCitera

Nachac:

Enligt vissa teorier kan man ha dragit på sig dem ungefär på samma sätt som åsikter.

sluta tramsa nu och det är en annan diskussion en än gång


   
SvaraCitera

qazedctgb:

sluta tramsa nu och det är en annan diskussion en än gång

Jag tramsar inte och det är en högst relevant diskussion.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

gör med det som du gör med dom strunta i det...

Alla andra forum handlar om faktiska ämnen. HBT är inget ämne, det är en eller flera läggningar. Varför ska en sexuell läggning ha ett eget forum? Sexualitet räcker gott och väl för tredje gången.

Jag har en sexuell läggning/fetisch och blir stenkåt av stigande aktiekurser. Kan inte jag få en forumdel som kallas för "Bullsexualitet" ? Jag skäms nämligen över att skriva det i det vanliga sexualitet-forumet[rolleyes] Folk kan ju få reda på vem jag är!!![rolleyes]

Kan du komma med något vettigt argument för forumets existens? Vill du fortfarande kategorisera och dela upp olika sexualiteter? Vill du inte att ni ska integreras i samhället som vem som helst? En bra början kan vara att skippa ett särskilt forum för HBT. Vad skrivs i HBT som inte kan skrivas i vanliga Sexualitet-forumet? Försämras integriteten av att alla skriver i samma forum?

Sluta tramsa och kom med ordentliga argument.


   
SvaraCitera

Drogdebatten som Marmoth tog upp borde vara uppe för diskussion. Antigen till en Tripp & Rusrapportering á la Flashback. Eller att man helt enkelt slår ihop den med Politik % Samhällsforumet. Rätt onödigt att diskutera politik på två olika forumsdelar.

En Humor-sektion hade varit bra med. Begriper mig på att en sådan inte finns uppe redan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sedan kan jag nog till skillnad från andra se en viss.. nödvändighet med homo-forumet. Väldigt många, för att inte säga dom allra flesta skulle inte helst vilja ramla in på en tråd om gaysex och sperma i ansiktet. Därför vore det väldigt bra om man fick reda på i förväg till vilka tråden riktar in sig på.
Dold text: Att argumentera för att man bara kan lämna tråden när man kommit på vilka det riktar sig till är inte valid. För vid det laget har allt "Euuuww" satt sig på näthinnan. Typ som både Valpens och Frippes avatar.


   
SvaraCitera

Ta bort alla forumsdelar förutom klotter och forumslekar. Vill man läsa någonting viktigt eller intressant så hänger man banne mig inte här.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Du skrev i den förra diskussionstråden behandlande homo- och biforumet att du ville att det skulle vara kvar, men ämnade skriva en längre utläggning behandlande detta när tid och ork skulle infinna sig.

Ja. Jag har dock inte tid att skriva just nu… Önskar jag kunde ta det per telefon istället XD… Ring mig på skype? Jag har en massa jävla uppsatser och tentor att plugga till.

Nachac:

Jag tramsar inte och det är en högst relevant diskussion.

Inte här, inte nu, så zip it.

Ganthuc:

Antigen till en Tripp & Rusrapportering á la Flashback.

Kommer inte på fråga, glöm och dröm. Tripprapporter har varit förbjudna här så länge jag kan minnas. Den splittring som finns (d.v.s. tudeladhet) gällande droger kom p.g.a. att vi ville bli av med «brukarnas» tripprapporter och doseringstips.

Ganthuc:

Att argumentera för att man bara kan lämna tråden när man kommit på vilka det riktar sig till är inte valid. För vid det laget har allt "Euuuww" satt sig på näthinnan. Typ som både Valpens och Frippes avatar.

«Euuw»-bilder är inte tillåtna. Men om du reagerar så på att någon med text diskuterar huruvida de tar satsen i ansiktet eller inte — och får reda på att det är en man; då har du problem snarare än forumet-

Angelize:

Ta bort alla forumsdelar förutom klotter och forumslekar. Vill man läsa någonting viktigt eller intressant så hänger man banne mig inte här.

Jorå. Tror du har rätt dålig koll på Ungdomar.se:s statistik.


   
SvaraCitera

Hampie:

Jorå. Tror du har rätt dålig koll på Ungdomar.se:s statistik.

ok jag gör inte d iaf....e här pga klottr


   
SvaraCitera

Jag ser inte riktigt behovet av följande forum: Historia, Kortspel och sällskapsspel, Teater och kultur.

Sedan så tycker jag att Serietidningar och manga kan slås ihop med litteratur, och att Sport och fritid kan slås ihop med Styrketräning och frisksport.

Jag tycker fortfarande inte att HBT behöver ett eget forum, men om annat HBT-folk faktiskt ser poängen med det så visst.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Jag har en sexuell läggning/fetisch och blir stenkåt av stigande aktiekurser. Kan inte jag få en forumdel som kallas för "Bullsexualitet" ? Jag skäms nämligen över att skriva det i det vanliga sexualitet-forumet[rolleyes] Folk kan ju få reda på vem jag är!!![rolleyes]

för att använda dina egna ord:

Marmoth:

Sluta tramsa och kom med ordentliga argument.

Marmoth:

Vill du fortfarande kategorisera och dela upp olika sexualiteter

det är en realitet jag är inte en förespråkare av att det inte finns sexualiteter som feministflatorna vill få det till. jag tycker det är convinient att ha ett homoforum där det går att diskutera utan att det kommer folk och säger eww (sming alltså)

Marmoth:

Vill du inte att ni ska integreras i samhället som vem som helst? En bra början kan vara att skippa ett särskilt forum för HBT.

alla verkar tro att det är exkluderande med en egen forumdel jag tycker snarare det är inkluderande

Marmoth:

Vad skrivs i HBT som inte kan skrivas i vanliga Sexualitet-forumet? Försämras integriteten av att alla skriver i samma forum?

ja fast jag tror inte man kommer integrera tar man bort forumdelen kommer man i väldigt stor utsträckning ta bort dom diskussionerna


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Väldigt många, för att inte säga dom allra flesta skulle inte helst vilja ramla in på en tråd om gaysex och sperma i ansiktet.

Borde stå i rubriken då.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Väldigt många, för att inte säga dom allra flesta skulle inte helst vilja ramla in på en tråd om gaysex och sperma i ansiktet. Därför vore det väldigt bra om man fick reda på i förväg till vilka tråden riktar in sig på.

Jag ser inte hur ett hbt-forum är någon garanti mot att slippa läsa om sexrelaterade ämnen som man har något emot. Skulle gissa på att de flesta som tycker att gaysex är äckligt lär känna samma sak inför mängder av sexuella aktiviteter som praktiseras av heterofolk.


   
SvaraCitera

Hampie:

«Euuw»-bilder är inte tillåtna.

För det har ju verkligen en fast definition eller hur.

Hampie:

Men om du reagerar så på att någon med text diskuterar huruvida de tar satsen i ansiktet eller inte — och får reda på att det är en man; då har du problem snarare än forumet-

Jag hänger inte ens runt i sexforumet. Men ibland händer det att man ramlar in, särskilt när det förekommer en del trådstarter med oklar rubriksättning. inte för att det är det riktiga problemet här men ändå.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Jag ser inte hur ett hbt-forum är någon garanti mot att slippa läsa om sexrelaterade ämnen som man har något emot. Skulle gissa på att de flesta som tycker att gaysex är äckligt lär känna samma sak inför mängder av sexuella aktiviteter som praktiseras av heterofolk.

Jag vill inte läsa om hur någon tar satsen i ansiktet. Men jag vill definitivt inte höra om hur killar gör det. Extra äckligt, för mig som heterosexuell man förstås. Men som jag sa till Hampie. ibland förekommer det trådstarter med oklar rubriksättning och då kan det vara bra och kolla in forumdelen till höger först.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Jag vill inte läsa om hur någon tar satsen i ansiktet. Men jag vill definitivt inte höra om hur killar gör det. Extra äckligt, för mig som heterosexuell man förstås. Men som jag sa till Hampie. ibland förekommer det trådstarter med oklar rubriksättning och då kan det vara bra och kolla in forumdelen till höger först.

Min poäng var att man gör bäst i att undvika sexforumen helt och hållet om man tycker att diverse sexuella aktiviteter är äckliga. Jag tror att det är ett ganska obetydligt antal som är okej med att läsa om allt relaterat till sex, såvida det inte förekommer mellan folk av samma kön.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

för att inte säga dom allra flesta skulle inte helst vilja ramla in på en tråd om gaysex och sperma i ansiktet.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA [love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]

Men jag förstår faktiskt varför ett HBT-forum är vettigt. Det är många unga som inte vill (pga ej kommit ut)gå med i RFSL och delta i deras forum om jag fattat det rätt, och då kan det vara vetttigt att om de kommer hit så finns det en kategori som kan hjälpa dem.

För oss inbitna forumanvändare är det så klart helt onödigt, men för de som bara surfar runt och inte vet vad de ska göra tycket jag det verkar vettigt.


   
SvaraCitera