Aviseringar
Rensa alla

Vilka drag ser du som typiskt svenska?


enhimmelskdrog:

tänker dock bojkotta chatten till den riktiga funkar igen [sad]

[shake][shake]


   
SvaraCitera

Imoon:

[shake][shake]

får se hur länge jag står ut!


   
SvaraCitera

Detta: [censur]


   
SvaraCitera

är svensk


   
SvaraCitera

s n å l h e t !

Exempel: "Kommer du ihåg när du lånade 5 kr av mig?" [tired]


   
SvaraCitera

Att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att något är typiskt svenskt.


   
SvaraCitera

Att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att något är typiskt svenskt.


   
SvaraCitera

ennie:

Att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att något är typiskt svenskt.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstigt att ingen har nämnt jantelagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avundsjuka, jantelag, skylla i från sig, det är alltid någon annans fel. Brist på ansvar, att ta ansvar för sitt eget liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blatte_trash:

s n å l h e t !

Exempel: "Kommer du ihåg när du lånade 5 kr av mig?"

Det är möjligt att snålhet är något typiskt svensk, men exemplet du skrev handlar ju inte om snålhet?


   
SvaraCitera

Jantelagen som redan sagts, och en "jävlar-anamma!"-mentalitet när saker och ting gått för långt är typiskt svenska. i övrigt är vi konflikträdda och har en övertro att dialog fungerar i alla lägen bara för att den fungerar på oss själva.


   
SvaraCitera

SorryBartDude:

gillar kaffe

enhimmelskdrog:

klagar på vädret

Brk g:

Att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att det är typiskt svenskt att tycka att något är typiskt svenskt.

Gentlemannen:

jantelag

Gentlemannen:

att ta ansvar för sitt eget liv.

Sming:

konflikträdda

[rolleyes] typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Umotaj:

Älskar vodka. Fega. Tråkiga. Saknar förmågan att dra slutsatser. Saknar förmågan att se samband. Utebliven förståelse. I behov utav en ledarhund.

haha 🙂 detta satte ord på vad jag tycker,
ledarhund, gaah 😀


   
SvaraCitera

Oförmåga att bjuda på sig själv.


   
SvaraCitera