Aviseringar
Rensa alla

Vilka festivaler finns?


Ingbofestivalen

Musikfestivaler​​ i Sverige

Kan rabbla upp de jag kan sen utan att googla.

Piteå dansar och ler
Uppsala Reggeafestival
Putte i Parken
Siesta!
Emmaboda
Hultsfred
Norberg
Trästock
Way Out West
Sweden Rock
Öland Roots
Peace & Love
Dansbandsveckan i Malung
Popagada
Pride!
Fett med Kärlek!


   
SvaraCitera

Millencolin 20 Year Festival i sommar! Det är stort!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vågar du dig utanför Sverige så är Dour festival i Belgien rätt schysst. Deras lineup för i år verkar dock askass än så länge. Men kostar runt tusenlappen för en vecka, drar 120 000 personer varav 90% är knäppa sönderknarkade belgare att partaja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du preciserar dig inte om du vill hålla dig innanför Sverige. Inte heller vad som räknas som festival - För mig är en festival där man campar, alltså räknas inte way out west för mig, till exempel. Men räknar du wow som festival så kan vi nog hitta ett par hundra festivaler runt om i landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

* host* melodifestivalen antar jag..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Vågar du dig utanför Sverige

Vågar jag mig utanför sverige så blir det reading i london


   
SvaraCitera

En ljummen i gräset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punk Illegal känns som det enda riktiga svaret i sånna här sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Millencolin 20 Year Festival i sommar! Det är stort!!

Jag tycker inte så mycket om Millencolin men fortfarande, finns åtminstone 3 band där som kan bli rätt kul.

Eller ja, 4, Millencolin vill man nog se live någon gång.

Men Hårda Tider, Angers Curse och Anchor ska ju spela, vilket känns rätt roligt då det inte är direkt deras publik känns det som. Men Hårda Tider brukar vara astrista på stora scener så vettefan.

Gillar likväl att ett band som Millencolin kör på en "festival" där de pressar in feta svenska punkband, kända och okända.

The Hives kan också bli kul, de körde ju på Kafe 44 för inte länge sen och det verkade varit ett jävla drag.

Förvånar mig dock faktiskt att de inte fixade ihop sig med Atlas Losing Grip för dom har ändå likheter med Millencolin musikaliskt (vet inte vad jag tycker om ALG, tycker de är jävligt coola för det de gör, de gör det jävligt bra men är nog inte riktigt min grej) och de är ju polare med Rodrigo Alfaro sen Satanic Surfers-dagarna så fattar inte riktigt varför de inte är där, kändes som ett givet val.

Hade nog fått mig att åka dit också [sad]


   
SvaraCitera

Full Moon Festival i Tyskland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bestämde mig för att kolla lite fler band på Millencolin, Beast lät ju faktiskt jävligt sköna. Sådär härligt Garagerockigt och Judas Priestigt, beställde deras 7"! Ångrar typ nu att jag bestämde mig för att hålla mig hemma hela sommaren, detta verkar ju faktiskt vara något man vill vara på [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hultsfred finns, emmaboda finns inte, p&l finns, sweden rock finns inte

m.fl.


   
SvaraCitera

Brk g:

emmaboda

Shpongle kommer dit 2012.


   
SvaraCitera

ska på deadmau5 2 juni


   
SvaraCitera

Jag ska till Hultsfred, jag.


   
SvaraCitera