Aviseringar
Rensa alla

Vilka fördomar mot Bordeline??


Fjärilen:

Skulle du riskera det?[surprised]

Willing to take the chance [cool]

Fjärilen:

Å andra sidan finns det ju säkert dem som inte alls har dem tendenserna, som typ aldrig ens kysst någon om hon ska vara ärlig...[blush]

Bring it [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Bring it

Oj, oj... Hur tolkar man detta?[surprised] Blir rädd ju - måste ta lite Oxascand för att lugna ner mig [bigsmile]

Skämt åsido: Är det någon som förknippar borderline med emos? Har ni uppfattningen att det mest är ungdomar som har det?
Är borderline alltid=skada sig och sedan skada sig alltid=borderline?


   
SvaraCitera

Fjärilen:

Är borderline alltid=skada sig och sedan skada sig alltid=borderline?

jag kopplar borderline till personer som tror att alla sociala relationer helt och hållet kretsar kring dem. detta trots att jag vet att det är fel.


   
SvaraCitera

Självmordsbenägna, kräver uppmärksamhet... Vet inte vad jag tror. Aldrig känt eller träffat någon som jag vet haft den diagnosen och jag tänker aldrig på det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant... Jag måste erkänna att jag träffat ett par dryga borderline-ungar som var väldigt självcentrerade, knappt kunde känna ngn empati alls - eller brydde sig iaf inte. Som bara såg till sina egna behov - för att hon/han var så osäker på sig själv. Orkade väl inte ta in mer intryck och problem än de som redan fanns och bubblade på inifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag kopplar borderline till personer som tror att alla sociala relationer helt och hållet kretsar kring dem. detta trots att jag vet att det är fel.

Glömde ju citera![ops]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Osociala och svårt att kommunicera med dem typ.. Mest för att det var en brud på nån topmodel-säsong som hade det. Har jag för mig..

Nja hon hade aspergers.


   
SvaraCitera

Eh, jobbiga. Störda humörsvängningar, självfixering och total avsaknad av emotionell stabilitet. Som en pubertetsbrud på tjack och steroider, ungefär. Ingen jävla impulskontroll heller.


   
SvaraCitera

vet inte ens vad det är[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ett ex som har det, hon är helt kockobäng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan lova att många har fått den här diagnosen fast dom bara är lite nere och har haft ett helvete med tex föräldrarna. Hatar fan hur vissa sätter en stämpel i pannan på folk , så nu är du i denna gruppen... du är inte normal, du är dum i huvudet. Tror ni då att dom här människorna har enkelt att komma tillbaka i vårt vanliga samhälle?[n]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Nja hon hade aspergers.

Ah, okej.


   
SvaraCitera

dinga:

Tror ni då att dom här människorna har enkelt att komma tillbaka i vårt vanliga samhälle

Det är inte som om man har någon skyldighet att informera alla man möter om sina diagnoser.


   
SvaraCitera

Lösaktiga.. (förlåt), tänker mig en berny alike eller en horigt klädd polsk tjej typ, men det här är enbart fördomar. Tänker mig dem som väldigt olyckliga. Svårt att sätta sig in i sjukdomstillståndet i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det är inte som om man har någon skyldighet att informera alla man möter om sina diagnoser.

Nej men dom som inte får diagnosen lider kanske inte av det? snälla...


   
SvaraCitera