Aviseringar
Rensa alla

Vilka frågor är du trött på att få?


Lounge

Zymba: Mm! Fick gå i Svenska 2 i lågstadiet för att de antog att jag inte kunde svenska (obs är född och uppvuxen här... gått på dagis osv lärt mig svenska som alla andra). Sen när det visade sig att jag visst kunde svenska de ba "men oj gud det är ju fantastiskt!!!!!!!!"

that's just.. racist Galen seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Vad har du ätit för mat idag?"


   
SvaraCitera

Zymba:

Mm! Fick gå i Svenska 2 i lågstadiet för att de antog att jag inte kunde svenska (obs är född och uppvuxen här... gått på dagis osv lärt mig svenska som alla andra). Sen när det visade sig att jag visst kunde svenska de ba "men oj gud det är ju fantastiskt!!!!!!!!"

Va, seriöst?! O.o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Annan grej jag stör mig på också, inte en fråga heller utan mer kommentar men STÖRIGT ÄNDÅÅÅ

"Din svenska är väldigt bra för att inte vara svensk".

Hört det av både lärare och bekanta. HALLÅ JAG ÄR SVENSK FUCK YOU

samma här :p Eller ifall man är adopterad :p kanske inte någon säger inte för att vara svensk :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Va, seriöst?! O.o

Haha ja! Mycket glad Jag och en annan snubbe. Vi var de enda som hade mörkt hår på hela skolan typ, gick i en skola i ett väldigt "ariskt" område.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är väl ingen skam i att inte vara svensk

obs inlägget innehåller c:a 10 % victim blaming


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"vad jobbar du med"

????????????


   
SvaraCitera

Zymba:
"Vad blir man när man är klar med din utbildning då? Statsminister eller? Hö hö!"

Vad pluggar du? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

störta jobbnormen


   
SvaraCitera

"Vad ska du göra efter studenten?"
"Hur går det för dig med gymnasiearbetet?"
"Jaha DU! Hur står det till i kärlekslivet DÅ? ;))))) ;)))) ;))) "

Nej. Nej. Nej.


   
SvaraCitera

Zymba:

Haha ja! Mycket glad Jag och en annan snubbe. Vi var de enda som hade mörkt hår på hela skolan typ, gick i en skola i ett väldigt "ariskt" område.

Men, hahahahahaha XD 
Men faktiskt, det tänket är ju väldigt rasistiskt och nedlåtande att utgå från att du inte kan svenska. Som att hårfärgen har med språket att göra. Lol. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feministfittan:

Vad pluggar du? Rullar ögonen

Statsvetenskap. Glad

Armagedon:

Men, hahahahahaha XD 
Men faktiskt, det tänket är ju väldigt rasistiskt och nedlåtande att utgå från att du inte kan svenska. Som att hårfärgen har med språket att göra. Lol. 

Ja visst är det? Hade väl med efternamnet att göra också men är fortfarande ganska rasistiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feministfittan: "Jaha DU! Hur står det till i kärlekslivet DÅ? ;))))) ;)))) ;))) "

HUR KUNDE JAG GLÖMMA DENNA? Åh guuuuu. Hatar den frågan och får den JÄMT.


   
SvaraCitera

Zymba:

Statsvetenskap. Glad

Ja visst är det? Hade väl med efternamnet att göra också men är fortfarande ganska rasistiskt. 

Ja, fortfarande lika rasistiskt. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

"Vad ska du bli när du lir stor?"
och alla jäva former av "hur länge har du känt/vetat att du är....?"

Vill typ slå folk som frågar sånt....


   
SvaraCitera