Aviseringar
Rensa alla

Vilka ger ni julklappar till?


Ämnesstartare

Jag vet att det är tidigt, men jag har redan börjat planera så jag undrar vilka ni ger julklappar till ^_^


   
Citera
reben

mina syskon.


   
SvaraCitera

ingen=( bakar kakor & sånt till samt åt alla ist:)


   
SvaraCitera
time
 time

Pojkvän och syskon. Mamma och pappa brukar få en årlig korg med ett budgettips-rödvin (eftersom jag håller på och introducerar dem för det goda livet med studentbudget), getost, kort och nånting annat gott, oftast choklad.


   
SvaraCitera

Mamma, pappa, syster, mormor 

kommer dock inte ha råd att ge dem nåt i år trorja


   
SvaraCitera

Till mamma och min syster. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det ingen som ger julklappar till sin bästa vän? *skämmas* det är det jag ska iaf..


   
SvaraCitera

Morsan, farsan och brorsan

Brukar försöka att i min gode farbrors anda ge lite skumma, intressanta presenter snarare än dyra. Kombinerar min kärlek med kreativitet och snikenhet.


   
SvaraCitera

humm.. familjen + farmor, moster&morbror  o en kusin o 3 av min vänner o hm.. . . jap kanske ska utöka listan, men det är bäst att ge till de närmaste .  ska tillverka alla klappar för hand i år ekonomiskt o kul gillar själv att få handgjorda grejjer


   
SvaraCitera

dazed:
Morsan, farsan och brorsan

Brukar försöka att i min gode farbrors anda ge lite skumma, intressanta presenter snarare än dyra. Kombinerar min kärlek med kreativitet och snikenhet.

åh så gör brorsan också, gav sitt ex en liten spritflaska med en ätbar ödla i t.ex.  det är bra, roligt med skämt presenter också som att ge en xxxxxl tant-trosa till en kille fin grej att packa upp o prova


   
SvaraCitera

oats:

åh så gör brorsan också, gav sitt ex en liten spritflaska med en ätbar ödla i t.ex.  det är bra,

Det var inte då hon blev hans ex hoppas jag.

oats: ska tillverka alla klappar för hand i år ekonomiskt o kul gillar själv att få handgjorda grejjer

Tufft, hur skall du gå till väga?

oats: t ge en xxxxxl tant-trosa till en kille fin grej att packa upp o prova

Min bror kommer aldrig att få veta att han egentligen har dig att tacka för årets present.


   
SvaraCitera

mamma, pappa, syster och bror samt till en av mina närmsta vänner om jag har kommit på någon sån där toppen-present som hon skulle tycka om.

M


   
SvaraCitera

justja, min brors flickvän får också någon julklapp, fast jag och min syster brukar köpa något tillsammans till henne.

J


   
SvaraCitera

dazed: Det var inte då hon blev hans ex hoppas jag.

hah nejrå

dazed: Tufft, hur skall du gå till väga?

hm, ska dra med mig andra, roligare o man kan hjälpa o lära varandra osv.  har inga jätteambitiösa planer, men tänker sy sittunderlag utav uddastrumpor, sy vetekuddar, snida något föremål o måla dekormåleri på,  brodera bibelord till de som tror,  måla några små tavlor.. skulle vilja göra något lite mer avancerat som att smida eller snickra ihop något fast skulle nog inte gå så bra

dazed: Min bror kommer aldrig att få veta att han egentligen har dig att tacka för årets present.

hahah underbart!


   
SvaraCitera

Brukar fira jul med mamma mormor moster kusin och mosters man. Ibland mannens bror+barn. Brukar ge prestent till alla jag är släkt med + mosters man. Han brukar få lakritspipor. Moster får ngt man kan äta eller använda upp (eller om jag snubblar över nåt son jag absolut tror hon vill ha, som ett örngott med hennes favoritseriefigur på trx. Kul grej som inte tar upp så mjt plats. Kommer till användning)

Ska börja ge presentkorgar/paket med flera grejer på samma tema. Enkelt sätt att få billiga grejer verka lyxigare och mer genomtänkta gåvor. 


   
SvaraCitera