Aviseringar
Rensa alla

Vilka här är vegetarianer?


Ämnesstartare

Och ni som inte är det, varför inte?! Vet ni inte att kött är mord? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

meganatahli:

Och ni som inte är det, varför inte?!

Been there, done that.
Var vegetarian i nästan två år. 16-18. Då jag var dålig och inte gillade vegetariska alternativ såsom bönor, kikärtor, sojaprodukter så fick jag inte i mig tillräckligt med näring.

Har fortfarande samma åsikter som jag hade då gällande köttindustrin. Men ja, jag äter kött. Äta kött är inte fel, köttindustrin är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Äta kött är inte fel, köttindustrin är.

Jo, om man vet hur köttindustrin är så borde man ju sluta, annars bidrar man ju ännu mera.. tänk om alla skulle tänka så där, då skulle det bli ännu värre. Om alla slutar äta kött så kan den bli bättre, och mindre djur slipper dö [cry]


   
SvaraCitera

meganatahli:

Vet ni inte att kött är mord?

Det är därför jag äter kött [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jobbar på det. Får återfall ibland.
Att bli vegetarian är som att bli frisk från en depression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

tänk om alla skulle tänka så där, då skulle det bli ännu värre.

Jag är en av dem som ser ner på folk som säger: det hjälper inte att jag slutar äta kött, alla andra gör ju det.

Jag tycker köttindustrin är fel, jag tycker det är fel att man föder upp djur under dåliga förhållande och slaktar dem för vår vinnings skull. Men det är egentligen inget fel med att äta kött. Däremot så äter jag vegetariskt 2-3 gånger i veckan, äter lite nötkött, nästan inte gris alls och inte speciellt mycket fisk heller. Jag tror inte längre på att utesluta helt. Men att dra ner på det är viktigt. Vi äter på tok för mycket kött.

Egyptologen:

meganatahli: Vet ni inte att kött är mord?
Det är därför jag äter kött [smile]

Tummen upp för det underbart härliga och ärliga svaret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Men det är egentligen inget fel med att äta kött.

Jag tycker att det är fel, så det så [no-no]


   
SvaraCitera

meganatahli:

Och ni som inte är det, varför inte?!

Pga är allmänt kräsen med mat,gillar inte så mycket vegmat (eller köttmat för den delen heller), skulle troligen leva på enbart typ falafel och sesamnuggets, vilket inte skulle funka i längden när man måste äta en varierad kost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

Jag tycker att det är fel, så det så [no-no]

Tycker du det är lika fel med djur som äter djur?
Tycker du inte det är lika fel att äta allt som levt, grönsaker lever och växer, men det går bra eller, för de är ju inte intelligenta varelser med ett medvetande.Många hävdar att djuren inte heller lider av det, de är ju döda (och nej, jag håller INTE med om det).

Du slipper äta kött om du vill det. Men jag förstår inte hysterin med att pracka på andra sina levnadsvanor. Jag skulle aldrig övertala dig att äta kött tillexempel. Ät vad du vill och låta andra äta vad dem vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte det för kött är bäst, älskar kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Pga är allmänt kräsen med mat,gillar inte så mycket vegmat

Det är ingen förklaring till varför man vägrar äta djur [sad]

Nirr:

skulle troligen leva på enbart typ falafel och sesamnuggets

Men hallå, det finns jätte mycket annat än döda djur att välja [shake]

Nirr:

inte skulle funka i längden när man måste äta en varierad kost

Knarka vitaminpiller då [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

ABOOOWH!!![mad]quote]
Libresse XLL tampoons


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

grönsaker lever och växer, men det går bra eller, för de är ju inte intelligenta varelser med ett medvetande.

Det var ju kul när de testade det där om blommor kunde känna. En man var i ett växthus där de hade sensorer som visade någonting, hur blommorna utsände olika saker. Först när han vara vad där inne var det lugnt, men sedan började han slå på blommorna och bryta kvistar osv. Därefter utsände blommorna en "rädsla" så fort han kom i närheten.


   
SvaraCitera

meganatahli:

Men hallå, det finns jätte mycket annat än döda djur att välja

Men kan ju inte äta bara sallad o pasta osv! Sa ju att jag är kräsen så jag gillar ej mat i allmännhet[sad]

meganatahli:

Nirr: skulle troligen leva på enbart typ falafel och sesamnuggets

pga det är de enda veggrejerna jag gillar typ menar jag, även om det finns mycket annat att välja på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

SheDevil: ABOOOWH!!![mad]quote]
Libresse XLL tampoons

verkar logiskt.


   
SvaraCitera