Aviseringar
Rensa alla

Vilka kristna forum finns ute i etern?


DinGud:

Men många bäckar små...

Ptja, jobbar du med en tillräckligt liten site antar jag att det inte kan skada. Det kan det ju däremot om du jobbar med en hyfsat stor site och Google skulle få för sig att länkarna inte är naturliga. Att riskera penalisering över såpass viktlösa länkar kan ju aldrig vara bra, menar jag.

Kan hända att jag tänker för stort också, i och med att jag endast har jobbat med länkanskaffning för en väldigt stor och väloptimerad site.

DinGud:

Har tidigare testat på andra sökord, som dock inte var särskilt vanliga, och det gav goda resultat på både Yahoo och google. Msn live funkade inte alls.

Hur mycket kraft ägnar du åt att optimera för Yahoo! och Live Search? Jag har aldrig ens försökt.

DinGud:

Jag hade ett sökord, säg bröd som jag skulle optimera. Jag valde att ha ett nick som brödet. Helt plötsligt låg jag etta hos Yahoo på ordet brödet och inte bröd, och på google låg jag på top fem.

Haha, du måste röra dig med väldigt lågkonverterande nyckelordsfraser. Dock är väl det ganska self-explanatory, kristna siter är väl inget för konverterings- och lead generation-marknaden. [smile] Annars är det ju inte, rent indexeringsmässigt, konstigt att du rankar för användarnamn. Det är ju ganska vanligt om det är en nyckelordsfras som knappt har nån trafik eller aktivitet i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Hur mycket kraft ägnar du åt att optimera för Yahoo! och Live Search? Jag har aldrig ens försökt.

Får knappt någon trafik därifrån trots att jag låg mycket bra till hos Yahoo. Få svenskar som använder den tydligen.
Får jag trafik från Live search är det någon som kommit fel ändå...

Ligger 37 på Live search, 11 hos google och suck 93 hos yahoo. Men som sagt, ingen använder yahoo längre.


   
SvaraCitera

DinGud:

Få svenskar som använder den tydligen.

Mycket få. I USA är den däremot hyfsat stor fortfarande. Optimerar du en personlig site, eller frilansar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Mycket få. I USA är den däremot hyfsat stor fortfarande. Optimerar du en personlig site, eller frilansar du?

Personlig. Kanske dags att anordna någon tävling där folk länkar, men då ska det ju inte vara för många med samma sökord.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera