Aviseringar
Rensa alla

Vilka länder är de mest rasistiska/nazistiska i världen?


Ämnesstartare

OF 5:

Föreslår att du frågar Sverigedemokraternas partisekreterare det han borde ha svar på det.

Kommer det hända i Sverige? Vad händer med dom som redan är gifta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Kommer det hända i Sverige? Vad händer med dom som redan är gifta?

Anura:

Föreslår att du frågar Sverigedemokraternas partisekreterare det han borde ha svar på det.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Föreslår att du frågar Sverigedemokraternas partisekreterare det han borde ha svar på det.

Bestämmer han?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

USA

iaf södern, ditt vill man inte åka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur är Sverige och USA då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur är Sverige och USA då?

Sverige är nog ett av de mest ickerasistiska länderna i världen.

USA vet jag inte om, men när jag bodde där upplevde jag ingen rasism men det beror nog på staden. En annan gång när jag var där på semester märkte jag inte heller nåt. Tror äldre är mer rasistiska än unga iaf.

USA har ju en väldigt rasistisk historia så det lever nog kvar fortfarande.

Städerna är väldigt segregerade http://projects.nytimes.com/census/2010/explorer

Men som sagt är nog länder som sydafrika och israel mer rasistiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Sverige är nog ett av de mest ickerasistiska länderna i världen.

Vart får du det ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Israel mot araber.
Sydafrika mot vita.
Ryssland div. invandrare.
Bulgarien mot zigenare.
Ukraina mot div. invandrare.
Polen mot div. invandrare.
Japan mot alla som inte är japaner.´

Ren nazism med hakkors och judehat finnes främst i östeuropeiska stater såsom Ukraina, Polen, Vitryssland, Ryssland, Bulgarien osv. Annars är det vanlig rasism världen över.

Ok kan inte låta bli; vänsterpartiet i Sverige mot svenskar. [wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röen:

Ren nazism med hakkors och judehat finnes främst i östeuropeiska stater såsom Ukraina, Polen, Vitryssland, Ryssland, Bulgarien osv.

det är det jag menar. Hur kommer det bli med fotbolls em? Massa bråk och heilande? Man som svart kan inte gå där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det är det jag menar. Hur kommer det bli med fotbolls em? Massa bråk och heilande? Man som svart kan inte gå där.

Det har ju spekulerats i det här, antar att du sett dokumentären som BBC producerade. Kom ihåg att alla öststater styrdes under äckel-kommunism fram tills 1991, vilket inte är så länge sedan - de anses fortfarande vara "flawed democracys", det vill säga demokratier på ytan men icke så inofficiellt. Fotbollshuliganismen är bara ett av de tecken som finns kvar på att samhället inte är på samma nivå som de västeuropeiska. (Ja vi har också fotbollshuliganism, men deras är på en extremare nivå)

I ett välmående samhälle utan korruption och skit som finns i de östeuropeiska stater är det små grupperingar med extreminriktning, vad har vi i Sverige? 16 och en halv efterblivna nazister i Trollhättan och 90 mongolida förlorare i AFA.

Jag skulle inte åka som svart till Ukraina, nej. Men tänk på att det här är ett enormt viktigt åtagande för dessa stater, Polen och Ukraina, att visa upp sig för världen, så jag förutsätter att polisen kommer vara på helspänn och hålla koll på extremgrupperingarna.
Polen är något mer demokratiskt och utvecklat än Ukraina, har varit i Krakow och det är en fruktansvärt fin stad! Hoppas färgade kan vistas i Polen utan problem i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röen:

Polen är något mer demokratiskt och utvecklat än Ukraina, har varit i Krakow och det är en fruktansvärt fin stad! Hoppas färgade kan vistas i Polen utan problem i alla fall.

Min polare studerar till läkare där och han är svart. Tänk så man som svart vill läsa till läkare där eller i Rumänien?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röen:

Kom ihåg att alla öststater styrdes under äckel-kommunism fram tills 1991

Är inte Sverige också det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela Sub-sahara är rätt så rasistiska av sig, sedan kommer stora delar av MENA. Kina ska heller inte förglömmas.

edit: japan har haft en tradition, svårt att säga hur det är i nuläget dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Tänk så man som svart vill läsa till läkare där eller i Rumänien?

Mitt ex's bror (hon latina, han latino) studerar till läkare i Polen med lite andra svenskar av div. ursprung som albanskt etc. Inga problem för dem i alla fall. Rumänien är fattigare än Polen och troligtvis är det något mer konservativt där. I Ryssland vet jag att white power-gäng gett sig på utbytesstudenter, men inte hört något om detta i Polen!

Anura:

Är inte Sverige också det?

Nej.


   
SvaraCitera