Aviseringar
Rensa alla

Vilka såg Fenomen igår kväll?


Ämnesstartare

Med Uri Geller? Tänkte mer specifikt på där han skulle få trasig elektronik hemma hos folk att funka. Någon som testade det? Jag hade inget trasigt här att testa med[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Just det ja... detta var visst den 100e tråden jag skapade[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såg lite grann, tyckte det varjättehemskt och tråkigt: e

asså hemskt som i dåligt, inte att de var läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såg det
trodde det skulle vara mer intressant än det var

hade inte heller något trasigt att testa med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

trasig elektronik

Nä det skulle vara en uppdragbar klocka som stannat. Dra sedan upp den, värm den med händerna och skaka på den så kanske den fungerar av "ren magi"... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Nä det skulle vara en uppdragbar klocka som stannat

Fel. Det skulle inte vara en uppdragbar klocka, bara elektronik som slutat funka. Om du nu var uppmärksam. Brödrost, eller vad som helst. Ofta man har kvar sånt iofs, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte att ge folk som tjänat miljoner på att lura folk allt för mycket uppmärksamhet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gick ned för att krama ehd lite, hon tittade på programmet, skrattade för att alla var så korkade och att det var sämst. Alla som nu gick och hämtade trasiga saker måste vara väldigt väldigt korkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Brödrost, eller vad som helst. Ofta man har kvar sånt iofs, men ändå.

Mm nu har jag missat något.
Men personerna som stod där fick väl bara uppdragbara klockor?
Eller batteriklockor kanske också tar några extra hack av att värmas och skakas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Mm nu har jag missat något.
Men personerna som stod där fick väl bara uppdragbara klockor?

Personerna som stod ja. Men uppmaningen till dom hemma var att ta vad som helst som inte funkade, som en klocka, en brödrost eller annan icke-fungerande elektronik.

Så skulle man filma det o skicka in. Det var två som hade skickat in med klockor. Tänker inte uttala mig om det eftersom det var så usel bildkvalité. Men det var däremot en som skickade in en film om att hans bärbara dator som inte funkat i 7 månader började funka igen. Problemet med den filmen är bara att det enda den visar är att han startar upp sin dator så att... eh, ja...

Om Uri Geller tänker jag inte snacka skit. Tror jag att det var på riktigt? Jag vill gärna tro det, men nä... jag står fast vid att illusionister är just det - illusionister. Det krävs ju jävligt mycket skicklighet för att vara så bra, men det är fortfarande just det - illusion. Dessutom har jag läst lite om honom o han verkar vara lite "flower power"-aktig eller vad jag nu ska kalla det, vilket verkar lite soft ^^

Jag menar... går man in på femmans hemsida så finns det även en film där han var med i morgonpasset (radioprogram i P3) o man hade filmat vad han hade gjort. Oavsett om det är fejk eller ej är han jävligt skicklig. Och han gör precis det alla andra som har talang för något gör - livnär sig på det.

Semi:

tjänat miljoner på att lura folk

När det gäller detta - om nu ens detta är sant, så tycker jag att om man på ett snyggt och skickligt sätt kan lura folk som är rika och tjänar massor så why not?

Vill också uppmärksamma att jag flinade lite åt den relaterade tråden:
"Hård kväll"

Det är min nya grej - påpeka om jag tycker att nån av dom relaterade trådarna är extra kuliga[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

När det gäller detta - om nu ens detta är sant, så tycker jag att om man på ett snyggt och skickligt sätt kan lura folk som är rika och tjänar massor så why not?

Han lurar ju inte folk som är rika på pengar utan lurar alla och får sig själv att framstå som något helgon. Inte coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

lurar alla och får sig själv att framstå som något helgon

På vilket sätt? Förklara. Speciellt som jag själv inte ser honom som nåt helgon, bara som en jävligt skicklig människa med en soft "flower power"-aktig attityd. Han är begåvad helt enkelt. Precis som skådespelare eller artister. Underhållning som underhållning. Så ser jag på det i alla fall...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Så ser jag på det i alla fall...

Det gör inte Hilda 52 år som nu har en klocka som hon tror Uri fixat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Det gör inte Hilda 52 år som nu har en klocka som hon tror Uri fixat.

Fast så kan du ju inte tänka. Har Hilda 52 ordagrant sagt att han är ett helgon? Man kan tycka att något är coolt eller whatever men det gör ju inte att man nödvändigtvis tycker att personen är ett helgon, bara att han/hon gör saker man själv inte kan förklara.


   
SvaraCitera