Aviseringar
Rensa alla

Vilka såg Fenomen igår kväll?


Ämnesstartare

Storchen84:

Fast så kan du ju inte tänka. Har Hilda 52 ordagrant sagt att han är ett helgon? Man kan tycka att något är coolt eller whatever men det gör ju inte att man nödvändigtvis tycker att personen är ett helgon, bara att han/hon gör saker man själv inte kan förklara.

Fast det är ju så helgon blir till...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast det är ju så helgon blir till...

Äh, bara för att man är väldigt begåvad blir man väl inte helgonförklarad för det? Eller har exempelvis Elvis Presley, Michael Jackson, Bono och David Copperfield blivit helgonförklarade?

Det jag försöker säga är att säg att vi har 10 pers. Dom 10 personerna tycker att jag gör fantastiska oförklarliga saker. Men 9 av dom 10 personerna anser inte att jag är ett helgon för det. Den sista av dom 10 kanske gör det. Då är jag ju inte ett helgon... eller jo ok, 1 av 10 tycker kanske att jag är det, men det gör ju inte mig till ett för det.

Av det jag läst så ser jag inget eller ingen som tycker att Uri Geller är ett helgon. Alla säger samma sak i princip - han gör oförklarliga saker. Man häpnas och förundras. Men man tycker inte att personen är ett helgon för det...

Sen så är det klart att det finns fanatiker - som det finns när det gäller allt annat[crazy]


   
SvaraCitera

Storchen84:

tycka att något är coolt eller whatever men det gör ju inte att man nödvändigtvis tycker att personen är ett helgon,

man använder inte det jävla uttrycket för att man menar att personen ordagrant är ett helgon, det är ett UTTRYCK

ont har aldrig tidigare hört talats om, men verkar urlöjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är ett UTTRYCK

Eh jaha du menar så. Frågan är om semi och vargen menar så. Speciellt på grund av:

Ensamvargen:

Fast det är ju så helgon blir till...

Exempelvis.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Eh jaha du menar så. Frågan är om semi och vargen menar så. Speciellt på grund av:

fast jag tror semi och vargen är två olika personer och att semi använde ordet som ett uttryck...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Äh, bara för att man är väldigt begåvad blir man väl inte helgonförklarad för det? Eller har exempelvis Elvis Presley, Michael Jackson, Bono och David Copperfield blivit helgonförklarade?

Nej, men kolla längre bak i historien så finns det personer som gjorde oförklarliga saker för människor och dessa har eventuellt blivit helgon you know, och dom blev helgon för att folk förundras över det dom gjort. Sedan så ingår det väl vissa andra saker för att man bokstavligt talat ska bli helgon förklarad, men det är inte direkt det jag och semi menar då det mest är ett talesätt, som BJ säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ch att semi använde ordet som ett uttryck

Kanske det. Skulle inte förvåna mig, då jag är dålig på att fatta sånt när det gäller textform som chattande eller skrivande på forum.

Fast då får han gärna säga det själv också i så fall[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

jag och semi menar då det mest är ett talesätt, som BJ säger.

Jaha men dåså. Var säker på att du inte menade så iom. att du skrev att det är så helgon blir till[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jaha men dåså. Var säker på att du inte menade så iom. att du skrev att det är så helgon blir till[crazy]

Ah, preci, det är bara bluff och båg hela alltet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ah, preci, det är bara bluff och båg hela alltet.

Aaand now you completely lost me[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Aaand now you completely lost me[confused]

Det var meningen. [blush] Men du tror väl inte att Hilda 52 har alla skruvar på plats i skallen om hon verkligen tror att Uri borde bli helgonförklarad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det var meningen. [blush]

[sad]

Ensamvargen:

Men du tror väl inte att Hilda 52 har alla skruvar på plats i skallen om hon verkligen tror att Uri borde bli helgonförklarad?

Nej, som jag skrev i en av mina wall of text-inlägg så finns det ju fanatiker som det finns när det gäller allt annat[crazy]

Det jag försökte säga var att bara för att man fascineras av något betyder det inte att man automatiskt tycker att personen borde helgonförklaras, om det nu var så Semi menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Nej, som jag skrev i en av mina wall of text-inlägg så finns det ju fanatiker som det finns när det gäller allt annat[crazy]

Är du också en fanatiker? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Är du också en fanatiker?

Haha[crazy]Det ser du väl att jag är - när det gäller stora textinlägg i klotter-trådar[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Haha[crazy]Det ser du väl att jag är - när det gäller stora textinlägg i klotter-trådar[wink]

[love]


   
SvaraCitera