Aviseringar
Rensa alla

Vilka skolor förutom de fyra stora?


Ämnesstartare

Vilka skolor förutom de fyra stora skolorna (CTH, KTH, LiTH, LTH) är bra ifall man skall läsa någonting tekniskt? Anledningen är för att jag inte kommer in på de ovan nämnda.

Tacksam för svar!


   
Citera
Exner

Luleå - de gillar svarta där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Luleå - de gillar svarta där.

För kallt där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Luleå

Anura:

För kallt där.

Pickaboo:


   
SvaraCitera
Exner

Anura:

För kallt där.

Uppsala


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Uppsala

För höga antagningspoäng, kommer inte in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det var väl ett satans gnäll och velande av dig. Det krävs inte särskilt mycket av dig för att du ska komma in på något tekniskt på "de fyra stora". Det kryllar av utbildningar på dessa skolor som är lätta att komma in på med ett ok högskoleprov. Har för mig att det är 1.3-1.4 för maskinteknik på KTH/LiTH och det kan vem som helst knåpa ihop med lite träning. Annars finns tekniskt basår eller öppen ingång som kanske ligger kring 0.9-1.2, vilket VERKLIGEN vem som helst kan knåpa ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

. Annars finns tekniskt basår eller öppen ingång som kanske ligger kring 0.9-1.2, vilket VERKLIGEN vem som helst kan knåpa ihop.

Fast nu skall jag söka till höstens utbildningar och jag har inte gjort högskoleprovet. Alltså får jag börja med att gå tekniskt basår till att börja med. Vet inte vart jag skall läsa.


   
SvaraCitera

Anura:

Vilka skolor förutom de fyra stora skolorna (CTH, KTH, LiTH, LTH) är bra ifall man skall läsa någonting tekniskt?

Blekinge tekniska högskola?


   
SvaraCitera
Exner

My dreams are her:

Blekinge tekniska högskola?

Ja, eller möjligen Mittunversitet/Mälardalen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Ja, eller möjligen Mittunversitet/Mälardalen.

JTH då?


   
SvaraCitera
Exner

Anura:

JTH då?

Glömde jag helt bort; skulle nog valt framför Blekinge eller de två jag nämnde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Glömde jag helt bort; skulle nog valt framför Blekinge eller de två jag nämnde.

Skulle du alltså ha valt Jönköping, Mälardalen, mittuniversitet före Blekinge? Varför då?


   
SvaraCitera
Exner

Anura:

Skulle du alltså ha valt Jönköping, Mälardalen, mittuniversitet före Blekinge? Varför då?

Den etniska sammansättningen bland studenterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Den etniska sammansättningen bland studenterna.

Va? Haha.


   
SvaraCitera