Aviseringar
Rensa alla

Vilka var dina favoritböcker när du var barn?


Ämnesstartare

davvelito: aa okej... var faktiskt julkalender med tror ja!

oj... aja. skyller på mina föräldrar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: Älskade dem när jag var typ 10!

De var awesome!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: De var awesome!

kommer ihåg en där de spelade typ draker&demoner och blev indragna i ett spel "på riktigt" Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj, fick massa hardy-flashbacks nuCensur


   
SvaraCitera

Sune, Håkan Bråkan och Bert böckerna har jag för mig. Lärde mig att läsa tack vare just dom böckerna Glad Lånade ALLA som fanns på skolans bibbla.

Tror det var på dagis och lågstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessa två serier hade en jävla påverkan, sedan fick föräldrarna läsa Fantomen också plus att jag och min bror ibland lyckades övertala pappa att hitta på sagor med medlemmar ur familjen, det sistnämnda var allra göttigast. 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mulle_Meck

http://sv.wikipedia.org/wiki/Barnens_svenska_historia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: jag och min bror ibland lyckades övertala pappa att hitta på sagor med medlemmar ur familjen, det sistnämnda var allra göttigast.

Såklart! Det är fint. Pappa brukade göra liknande saker, samt läsa fel i böcker med flit (det tyckte jag var hur kul som helst när jag var typ fyra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Såklart! Det är fint. Pappa brukade göra liknande saker, samt läsa fel i böcker med flit (det tyckte jag var hur kul som helst när jag var typ fyra).

Ja precis, men jag har också en gång skällt ut min mormor efter noter när hon begick ett övergrepp och läste "gubben Petterson" i en Pettssonbok. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:  läste "gubben Petterson" i en Pettssonbok.

Så får man ju bara inte göra !


   
SvaraCitera
mynona

Jag började läsa böcker själv så tidigt, vuxenböcker så tidigt. 

Vi läste nog inte någon återkommande historia. Vi hade massor av barnböcker. Petson och Findus fanns bland dem. Gamla klassiska sagor. Mumintrollet - fast dem kanske jag läste mer ensam. Någon bok om två levande damtussar. Annie  och En liten prinsessa gillade jag, men dem tror jag att jag läste ensam. Gäller det endast böcker man fick upplästa för sig av sina föräldrar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sunes böcker önskade jag mig alltid av pappas faster varje jul. Dom var härliga!

dsc00004_183388911.jpg


   
SvaraCitera

Eloise.

29684155_O_1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Gäller det endast böcker man fick upplästa för sig av sina föräldrar?

är primärt mitt syfte med tråden. är intresserad av interaktion mellan förälder och barn vid just högläsning, vill veta vilka böcker som har gjort sig bra för just det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en puss åt igelkotten är fin


   
SvaraCitera