Aviseringar
Rensa alla

Vilka vinner Allsvenskan 08 ?


SPANIEN ***

I Spanien äter man gärna "tapas" vilket innebär att man använder massor av små tallrikar istället för en stor. Därför är deras diskmaskiner väldigt låga men rätt så långa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Ofc. Roligast fotboll i Sverige

Ser ut att bli en uppgörelse mellan Sveriges två bästa lag-Elfsborg och Kalmar[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibumetin__:

Ser ut att bli en uppgörelse mellan Sveriges två bästa lag-Elfsborg och Kalmar

Ja precis. Det är verkligen upp till bevis vad det gäller Kalmars del nu. I kommande matcher har dem Hammarby, Göteborg (cupfinal), Helsingborg, Elfsborg, Göteborg och Feyenoord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Ja precis. Det är verkligen upp till bevis vad det gäller Kalmars del nu. I kommande matcher har dem Hammarby, Göteborg (cupfinal), Helsingborg, Elfsborg, Göteborg och Feyenoord

Tufft shema ! Så var Elfsborg också för någon månad sen .. ska bli kul att se Elfsborg-Kalmar, det kommer komma massa boråsare till Fredrikskans[party]


   
SvaraCitera

heja gais


   
SvaraCitera

Ibumetin__:

IFK Göteborg (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibumetin__:

Tufft shema ! Så var Elfsborg också för någon månad sen .. ska bli kul att se Elfsborg-Kalmar, det kommer komma massa boråsare till Fredrikskans

Vi får ju hoppas att många kalmariter kommer, man får inte glömma att Kalmar är en liten stad. Många är fotbollsintresserade, men bara av den dos att de kan se lika gärna kan se matchen på TV. Allt sänds ju på TV nu så då stannar de hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Vi får ju hoppas att många kalmariter kommer, man får inte glömma att Kalmar är en liten stad. Många är fotbollsintresserade, men bara av den dos att de kan se lika gärna kan se matchen på TV. Allt sänds ju på TV nu så då stannar de hemma.

Det är lite märkligt tycker jag , att det kommer så lite på Kalmars matcher . Jag menar , det är väl första gången Kalmar har en riktig chans att vinna SMguld , det borde ju i princip vara fullsatt varje match ?
Hoppas på fullsatt mot Elfsborg iaf [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibumetin__:

Det är lite märkligt tycker jag , att det kommer så lite på Kalmars matcher . Jag menar , det är väl första gången Kalmar har en riktig chans att vinna SMguld , det borde ju i princip vara fullsatt varje match ?

Samtidigt står Kalmars invånarantal på 34 000, vilket innebär att när det är fullsatt, vilket det varit i år går enligt de siffrorna nästan en tredjedel av populationen, vilket får anses som riktigt bra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Samtidigt står Kalmars invånarantal på 34 000, vilket innebär att när det är fullsatt, vilket det varit i år går enligt de siffrorna nästan en tredjedel av populationen, vilket får anses som riktigt bra.

Jo ,det är sant[smile] Å andra sidan finns ju inte alla fans i just själva staden .. i varje fall inte hos Elfsborg[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibumetin__:

Å andra sidan finns ju inte alla fans i just själva staden .. i varje fall inte hos Elfsborg

Nej, men då kan vi ju lägga till omnejden på alla städer i Sverige. Oavsett hur man räknar är ju Kalmar bland de minsta i Allsvenskan. Minst har ju garanterat Ljungskile, tvåa Trelle men sedan är det väl nästan Kalmar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Nej, men då kan vi ju lägga till omnejden på alla städer i Sverige. Oavsett hur man räknar är ju Kalmar bland de minsta i Allsvenskan. Minst har ju garanterat Ljungskile, tvåa Trelle men sedan är det väl nästan Kalmar?

Kan nog stämma . Fast i Skåne finns det ju 3 lag att välja mellan .. men där har nog redan Helsingborg och Malmö tagit dom flesta , skulle knappt ens tro att Trelleborg har mer än Landskrona[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibumetin__:

Annat ,nämligen (Du röstade på detta alternativ)

Jag. Nä, jag bryr mig faktiskt inte, hur kan vara så korkad att springa efter en boll och låtsas skada sig? [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibumetin__:

Kan nog stämma . Fast i Skåne finns det ju 3 lag att välja mellan .. men där har nog redan Helsingborg och Malmö tagit dom flesta , skulle knappt ens tro att Trelleborg har mer än Landskrona

Ja, det är möjligt. Malmö, Helsingborg och Trelleborg har tillsammans en folkmängd på runt 400 000, detta utan omnejd. Hela Småland har 750 000. Så nog är det en ursäkt till att Kalmar tar mindre folk.

Det gick inget vidare för Elfsborg idag såg jag. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Det gick inget vidare för Elfsborg idag såg jag.

påminn mig inte [cry] Jag hade hoppats på att Elfsborg skulle ta Sundsbvall lätt , vilket de borde gjort , och att Kalmar skulle tappa poäng mot Hammarby . Men det är trots allt 27 poäng kvar att spela om ! Och man ska inte glömma bort att Kalmar har en match mer spelad en Elfsborg också [cute]


   
SvaraCitera