Aviseringar
Rensa alla

Vilke musik genre lyssnar du på mest?


Exner

Favoriter på Spotify


   
SvaraCitera

rock och lite pop


   
SvaraCitera

Mest metal nuförtiden, i andra hand hiphop. 


   
SvaraCitera

det mesta som inte är för pretto och meningslöst (indiepop) eller spelas på rix fm. aggressiv metal om jag måste välja, sen bastant funk.


   
SvaraCitera

75% av alla musik är metal för min del!
Heavy metal, Power metal, Progressive metal,MDM, Black metal och alternativ rock/metal 🙂

Resten EDM och Trance! 


   
SvaraCitera

Gott och blandat: Anberlin, Annihilator , Artas, Before The Dawn, Blind Stare , Children of Bodom, Crazy Lixx, Draconian, Dream Evil, Edge of Sanity, Edguy, Eternal tears of sorrow, Hardline , Immortal souls , In Flames, Insomnium, Iron Maiden, Kamelot, Kreator, Manowar, Mercenary, Metallica, Mors principium Est, Mötley Crue, Ne Obliviscaris, Nightingale, Nightwish, Orpheus, Poets of the Fall, Raintime, Rammstein, Satariel, Shade Empire, SteelHeart, Suffocation , Sylosis, T.Rex, The Absence , Tyler, The Creator, Vains of Jenna


   
SvaraCitera

Jazz4life!!!!!!!


   
SvaraCitera
duden

House eller pop


   
SvaraCitera

genrer_0.jpg


   
SvaraCitera

indie


   
SvaraCitera

spotify påstår svensk hiphop.
undrar verkligen vad de räknar dit av det jag lyssnar på...

genrer_0.jpg


   
SvaraCitera

Man kan diskutera huruvida vi ska använda begreppet genre inom musiken i framtiden och i så fall vilka genrer som ska finnas. Musik från 1900-talet kan relativt enkelt delas in i genrer. Rock kommer till exempel alltid att finnas. Efter milleniumskiftet är det tydligt hur det blir mer och mer komplext att dela in musik i genrer.
Men visst är det praktiskt att kunna dela in musik i kategorier av någon form. Det är en intressant diskussion att föra.


   
SvaraCitera

alternativrock 


   
SvaraCitera

Smilen: annan

lyssnar mest på folk/världsmusik/klassiskt
också en del experimentell musik.
Lyssnar även en del på rock, country och ibland klassisk hiphop ifrån 80-90 talet. marschmusik och Jazz är också gött. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Metal just nu, allra mest Death/Black-Metal då. Det är väl det som jag håller hårdast om.


   
SvaraCitera