Aviseringar
Rensa alla

Vilken är din favoritfilm?


Ämnesstartare

Jag har fastnat i Johnny Depp-träsket och behöver hjälp ut, haha [rolleyes] Vad har du för favoritfilm och vad handlar den om? Måste se lite nya filmer nu känner jag. Jag gillar komedi (inte dåliga standard!), fantasy, drama, egentligen det mesta faktiskt! Ger nog det mesta en chans om det är bra skådespelare och sådant [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Snatch, Snatch, Snatch och Snatch.

Handlar om awesomeness!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta man bara har en favorit [confused]

Bourne -triologin

Den medvetslöse Jason Bourne räddas ur Medelhavet av några italienska fiskare. Han är nätt och jämnt vid liv och i ryggen har han två kulor. Själv minns han ingenting om hur han har hamnat där eller vem han är. Hans enda ledtråd är ett banknummer som han hittar inetsat i en kapsyl gömt i sitt lår. Numret leder honom till ett schweiziskt bankfack där han hittar pengar av olika valutor, några identitetspapper och en pistol.

Matrix -triologin

Neo söker efter sanningen bakom Matrix, ett namn och en värld som figurerar i hans drömmar. Han är övertygad om att Morpheus, som sägs vara en av världens farligaste män, vet allt om Matrix. När Neo en kväll förs iväg av Trinity, och finner sig själv stå öga mot öga med Morpheus, blir han erbjuden ett livsavgörande val. Om han tar den röda tabletten får han veta sanningen om Matrix och den värld han tror sig leva i. Tar han den blå glömmer han att han någonsin mött Morpheus och fortsätter livet i ovisshet...

Green zone

Under den USA-ledda ockupationen av Bagdad 2003 sänds befälet Roy Miller och hans team med arméinspektörer ut för att leta upp massförstörelsevapen i den irakiska öknen. Jakten, som går mellan den ena förrädiskt minerade platsen till den andra, går till en början ut på att finna dödliga kemiska ämnen. Snart snubblar Miller och hans män dock över en intrikat mörkläggningsaffär som vänder upp och ner på hela uppdraget. Pressad av påtryckningar från överordnade med motstridande agendor måste Miller finna och bearbeta både dold och falsk information i sin jakt på sanningen.

Kocken

Andrekocken Martin mönstrar tillsammans med sin kompis, kockeleven Sundsvall, på en Snow flower som ska gå till Sydafrika. I byssan härskar den pedantiske och tyranniske förstekocken Peter Stein som förtrycker Sundsvall och försöker dra in Martin i skumraskaffärer.

Lilja 4 ever

16-åriga Lilja bor i en sliten och fattig förort någonstans i det forna Sovjetunionen. Hennes enda vän är den unge pojken Volodja. Tillsammans drar de runt i området och fantiserar om hur man kunde göra livet lättare att leva. En dag tänds hoppet när Lilja blir förälskad i Andrej. Han ber henne följa med till Sverige och börja ett nytt liv.

för att nämna några


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En av dom är Seven Pounds.
Älskar den, så jävla sorglig.. bölar varje gång[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Waynes world.

Såg för 46:e gången idag.
Nuff said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag såg Seven Pounds, den var väldigt bra men jag förstod inte allt! Till exempel precis i slutet, vad var det där egentligen? 😮 Den var sorglig i alla fall, trots att jag hade räknat ut att han skulle göra sådär!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lost in Translation för alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En som alltid gör mig glad: Superbad. Lätt. Så jävla fånig film och jag dör av skratt varje gång. Fast det förutsätter ju att man har en särskild typ av humor.

Annars är Lock, Stock & Two Smoking Barrels en klar favorit.
Och This is England. Aristocats. Control. Taxi Driver. Pianisten.
Osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Lost in Translation för alltid.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gökboet står ensam på tronen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror faktiskt fight club.. eller the shining gillar jag mkt. good will hunting, sunshine osv


   
SvaraCitera
Zsasz

The Boondock Saints


   
SvaraCitera
Noak_

Mind Game


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the breakfast club [love]


   
SvaraCitera