Aviseringar
Rensa alla

Vilken Android?


Ämnesstartare

Så himla svårt det ska vara att avgöra vilken mobil man vill kööööööööpa!

Just nu är siktet inställd på Sony Ericsson X8. x8 prisjakt
Verkar nice och som att den funkar något bättre än ZTE Blade rent prestandamässigt?

Dock lockar ZTE Blade lite mer. zte prisjakt
Skärmen verkar rätt nice till storleken vilket lockar men främst för att det inte är någon mobil som gemene svensk har redan då de flesta köper SE eller IFåne.
De enda som säljer är dock Telia och Comviq, nackdelen är att Telia inte svarar på mail och Comviq vill att jag ska ha nummer hos dem, dock är det väl inte svårare än att skita i kontantkortet hos dem (vilket jag antar att man då får?) och köra sitt vanliga sim-kort?

LG GT540 Optimus är rätt lockande då brorsan har en sådan men det har varit lite krångel som gör att man tvekar. lg prisjakt

Så vad tycker ni?
Vill inte sträcka mig till mer än max 2000kr helst och jag behöver ingen supermobil.


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Knarko:

(vilket jag antar att man då får?)

Har ingen aning om hur det är hos Comviq, men hos Telia får du inget kort eller abonnemang om du inte köper till det. Du kan köpa endast mobilen och inget annat.

Knarko:

LG GT540 Optimus

Skulle inte rekommendera den, då den inte har multitouch och har en resistiv skärm. Sedan har både den och X8:an väldigt låg skärmupplösning (320x480px, jämfört med Blades 480x800px. Det är framförallt behändigt när man surfar, så att man slipper zooma in lika mycket.

Knarko:

och som att den funkar något bättre än ZTE Blade rent prestandamässigt?

Alla de tre mobilerna har exakt samma processor, så det är ingen skillnad på det viset.

Jag är förvisso jävig i och med att jag äger en ZTE Blade, men jag skulle utifrån deras tekniska specifikationer utan tvekan säga att ZTE Blade är det bättre köpet (vilket också i princip alla recensenter säger).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har ingen aning om hur det är hos Comviq, men hos Telia får du inget kort eller abonnemang om du inte köper till det.

Lite billigare hos Comviq [cute] och Telia verkar ej ha den på lager direkt och Comviq fick in nyligen.

Åtta:

ZTE Blade

Enda jag oroar mig för är att det inte är på svenska i grunden? Men då den blir svensksåld så borde den vara det? Annars finns det ju att fixa enkelt vet jag men orkar ej krångla.


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

Enda jag oroar mig för är att det inte är på svenska i grunden?

Tror att den var på svenska när jag fick den. Jag uppgraderade dock till 2.2, och då är den givetvis på engelska, om man inte installerar svenskt språkstöd. Applikationer som du själv installerar finns dock oftast inte på svenska, så jag föredrar att ha den på engelska, istället för en blandning av två språk.

Tror dock att tangentbordet som den skickas med saknar Å, Ä, Ö - men det är bara att installera applikationen Scandinavian Keyboard, så löser det sig. Det tar 30 sekunder, så det är knappast något som bör påverka ditt köp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samsung Galaxy 5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har varit lite inne på en x10 mini pro ett tag, men den har ju sina egenheter. då främst skitliten skärm jämfört med de flesta andra androidmobiler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

så det är knappast något som bör påverka ditt köp.

Ne egentligen gör det ju inte det [cute]

Men låt oss säga att den krånglar som tusan, garantin finns ju såklart, men då skickar de den till Kina och leker där eller hur gör dem med det isf? Om du nu har såpass stor koll...


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

Men låt oss säga att den krånglar som tusan, garantin finns ju såklart, men då skickar de den till Kina och leker där eller hur gör dem med det isf?

Inte den blekaste. Men ingen av mobilerna tillverkas i Sverige, så det är lika illa hursomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Samsung Galaxy 5

lite för ful för min smak [blush]

Leijonsparf:

jag har varit lite inne på en x10 mini pro ett tag, men den har ju sina egenheter. då främst skitliten skärm jämfört med de flesta andra androidmobiler.

tycker att skärmen är för liten för min smak men annars verkar dem vara bra

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Men ingen av mobilerna tillverkas i Sverige, så det är lika illa hursomhelst.

Sant men de brukar kunna fixas till i Sverige ändå ;D

Kan du skicka lite skärmdumpar från din mobil så jag ser lite hur den ser ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

lite för ful för min smak

min flickvän är en Samsung Galaxy S


   
SvaraCitera

Ericsson "Hajen"

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

tycker att skärmen är för liten för min smak men annars verkar dem vara bra

har petat på den en del, och det finns rätt lite att inte gilla med den. tangentbordet är väldigt användbart, vilket gör skärmens storlek till ett desto mindre bekymmer. den användbara ytan är fortfarande i princip lika stor som en mobil med normalstor skärm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

tangentbordet är väldigt användbart

jaha den har så, gillar ej det 😛
tror jag skulle störa mig sjukt på skärmen ändå.


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

Kan du skicka lite skärmdumpar från din mobil så jag ser lite hur den ser ut?

Det är det vanliga Android-utseendet, inget custom användargränssnitt såsom Sense eller vad de nu kallar dem.

Nu har ju jag uppdaterat till 2.2, vilket ser lite annorlunda ut än 2.1:

Image

Hittade ingen bild på 2.1, men såhär ser det ut, minus den där drag-grejen längst ned:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Android-utseendet

Okaj.
Tycker det ser rätt schysst ut på de bilder jag sett och brorsans Androidutseende verkar rätt schysst om jag jämför med min N 5800 XpressMusic.

Kanske värt att lägga till surf-grej på mitt abonnemang dessutom...


   
SvaraCitera