Aviseringar
Rensa alla

Vilken av de sju dödssynderna skrämmer dig mest?


time
 time
Ämnesstartare

Nachac:
Eller om du menar vilken dödssynd som skulle bi ens fall i händelse av ett helvete är det ju utan konkurrens högmod.

Nej, jag menade som personlighetsdrag i levande livet!

Mitt fall i helvetet skulle nog bli avund.


   
SvaraCitera

time: Högmod/superbia

haha jag är ju screwed isf Party


   
SvaraCitera

player one: högmod är ett sånt där uttryck som är väldigt öppet för tolkning. är man bara bra nog så är det liksom inte ett problem hur höga tankar man än har om sig själv.

Jo, precis. Därför tycker ju jag personligen inte att jag bör lastas för detta, men en katolsk gudom kanske skulle betrakta saken annorlunda.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Mahalageasca:

haha jag är ju screwed isf Party

Men menade inte vad som tar dig till helvetet nu!


   
SvaraCitera

men hela konceptet himmel helvete är fullständigt ologiskt till den grad att om det vore sant så är det lika stor risk att jag kommer till helvetet för att jag har klappat en kanin. så är eg ingen dödssynd jag känner något inför från det perspektivet....


   
SvaraCitera

time: svartsjukan blivit akut var jag i ett polygamt förhållande och han sa att jag måste leva med det (utan att vilja diskutera det närmare). Om jag någonsin frågade om diverse partners för att jag skulle få vara lite tryggare med infon blev jag avsnäst och anklagad för svartsjuka i alla fall. Så jag har aldrig kunnat diskutera just den känslan konstruktivt med någon det faktiskt handlat om.

Det här är ju bara dålig stil från hans sida. Rövigt beteende oavsett vad det handlar om.


   
SvaraCitera

time: Nej, jag menade som personlighetsdrag i levande livet!

Korrekt tolkning först då!

time: Mitt fall i helvetet skulle nog bli avund.

Jobbigt, bara negativt.


   
SvaraCitera

time: Men menade inte vad som tar dig till helvetet nu!

ok frosseri isf, det är väl menat att man abusar sin dopaminseretoningrejs via intag av något, i mitt fall droger osv, det är jag mest rädd för.


   
SvaraCitera

time:

Jag har, vid de tillfällen då svartsjuka begett sig, inte riktigt haft någon att diskutera det med, konstigt nog. Vid ett tillfälle var jag svartsjuk för att jag blivit lämnad för en annan (då kunde jag ju prata med mina vänner, som inkluderade tjejen jag blivit lämnad för) men den gång då svartsjukan blivit akut var jag i ett polygamt förhållande och han sa att jag måste leva med det (utan att vilja diskutera det närmare). Om jag någonsin frågade om diverse partners för att jag skulle få vara lite tryggare med infon blev jag avsnäst och anklagad för svartsjuka i alla fall. Så jag har aldrig kunnat diskutera just den känslan konstruktivt med någon det faktiskt handlat om. 

men att prata om det tycker jag faktiskt är något som du kan kräva i ett polyförhållande, så länge som du håller det på en konstruktiv nivå. det innebär inte nödvändigtvis att alla tillfällen är bra tillfällen är bra tillfällen att diskutera det, men informerar man den andra parten om att man vill prata om det är det lite upp till dem att tillgodose det behovet. det är liksom en del av ett polyförhållande, eller vilket förhållande som helst, för den delen, det i sig är väl ingen garanti för att personen man har det med är vettig nog att inse det, dock.

Nachac:

Jo, precis. Därför tycker ju jag personligen inte att jag bör lastas för detta, men en katolsk gudom kanske skulle betrakta saken annorlunda.

jag lastar inte folk för rimliga iakttagelser. med detta inte sagt att ditt eventuella högmod i själva verket är rationell självinsikt, men om så är fallet har du inget att frukta. utöver hästar.


   
SvaraCitera

player one: utöver hästar.

Kopplar tyvärr inte detta.


   
SvaraCitera

Jah ryker på lättja, tkr d r fint med lättja så ä ba rädd för å brinna för d


   
SvaraCitera

Nachac:

Kopplar tyvärr inte detta.

hästar förmedlar inte gudomlig vilja, bara hat, så oavsett hur ens karma ser ut utgör de ett hot.


   
SvaraCitera

player one: hästar förmedlar inte gudomlig vilja, bara hat, så oavsett hur ens karma ser ut utgör de ett hot.

Haha!


   
SvaraCitera

player one: hästar förmedlar inte gudomlig vilja, bara hat, så oavsett hur ens karma ser ut utgör de ett hot.

jag kan bekräfta detta


   
SvaraCitera

Är väldigt ödmjuk av mig så om jag skulle tro på synder så skulle det nog vara högmod som jag var rädd för då jag verkligen inte vill vara den som tror att den är bäst och vet allt och ser ner på andra.


   
SvaraCitera