Aviseringar
Rensa alla

Vilken av dem 16 personlighetstyperna på en Myers Briggs skala finns det minst av på UM tror du?


Ämnesstartare

Exner: Står för när man inte vet, eller vill inkludera båda.
IXFP= ISFP eller INFP   /   ISFP och INFP

Ah, kan man få det i testen eller är de spekulativa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LejonUngen: Är inte NW och Time ESTJ?

Menar du mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Skulle säga att Time är SFJ. Hon och Zymba (ENFJ) brukar ha lätt att hitta varandra,

Det kanske stämmer, men det säger jag bara för att jag ser mycket fe i hon när jag tänker efter, tror att hon har uttalat sig någon gång om jag minns rätt att hon hatar att vara själv 

I Andres och Times Podd så forca hon mycket skratt åt Andres skämt, eller det kanske bara var för att...

Exner: Tror att både Stekaren är ISTP.

Det är det jag har svårt med att skilja på liknande typer, hur skiljer man på en ESTP och ISTP

Men jag googla lite snabbt, det och att ESTPs ofta är mer tex på hur de sitter, en ESTP sitter tillbaka lutad med fötterna på bordet, ISTP sitter rakt med rak rygg

I så fall är stekaren ISTP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vetifasen. Minns varken vad alla betyder eller vilken som passar bäst in på mig.


   
SvaraCitera
Exner

isola:
Vetifasen. Minns varken vad alla betyder eller vilken som passar bäst in på mig.

ISFJ eller ESFJ.

Nachac:

Ah, kan man få det i testen eller är de spekulativa?

Det är lite som att säga att någon lider av ADXD, där man inte vet om det är ADHD eller ADD. Det är antingen eller men man vet inte.

LejonUngen:

I Andres och Times Podd så forca hon mycket skratt åt Andres skämt, eller det kanske bara var för att...

= )

LejonUngen: Det är det jag har svårt med att skilja på liknande typer, hur skiljer man på en ESTP och ISTP

Men jag googla lite snabbt, det och att ESTPs ofta är mer tex på hur de sitter, en ESTP sitter tillbaka lutad med fötterna på bordet, ISTP sitter rakt med rak rygg

I så fall är stekaren ISTP

Brukar utgå från Game of Thrones i sådana här sammanhang, eftersom de flesta har sett det.
ISTP
Jaqen-H-ghar-jaqen-hghar-31498433-1280-7

ESTP
Daario-Naharis-game-of-thrones-season-4.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

ISFJ eller ESFJ.

Det kan nog kanske stämma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Det är lite som att säga att någon lider av ADXD, där man inte vet om det är ADHD eller ADD. Det är antingen eller men man vet inte.

Ja, jag förstod det, men menade om det är ett möjligt resultat att få i testen eller om det är något man applicerar som komplement för att testen bara lutar och inte är absoluta.


   
SvaraCitera
Exner

Nachac:

Ja, jag förstod det, men menade om det är ett möjligt resultat att få i testen eller om det är något man applicerar som komplement för att testen bara lutar och inte är absoluta.

Finns inga test som ger en det resultatet. Däremot kan testet eller testaren brista i skärpa så att man får exempelvis:
ENTP 97 % sannolikhet
ENFP 95 % sannolikhet
INTP  25 % sannolikhet
o.s.v.

I ett sådant läge skulle jag kalla det ENXP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Brukar utgå från Game of Thrones i sådana här sammanhang, eftersom de flesta har sett det.

du borde göra en sån tråd, jag vill oxå ha en game of thrones karaktär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Med undantag för någon i gamla träningsforat och Buddah tror jag att alla STJ har varit SD:are.

Även jag?


   
SvaraCitera
Exner

N.W:

Även jag?

Edit: inser nu att jag blandade i hop dig med en annan användare. Typade dig som ENTJ i ett PM, inte sant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Finns inga test som ger en det resultatet. Däremot kan testet eller testaren brista i skärpa så att man får exempelvis:
ENTP 97 % sannolikhet
ENFP 95 % sannolikhet
INTP  25 % sannolikhet
o.s.v.

I ett sådant läge skulle jag kalla det ENXP.

Okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Du är helt klart STJ. Osäker på vilken av dessa dock.

Intressant. Hur kommer det sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Ah, kan man få det i testen eller är de spekulativa?

spekulativt, ett test ska du ta med en nypa salt,

http://www.cognitiveprocesses.com/Cognitive-Functions/Extraverted-Sensing.cfm

Kolla på alla kognitiva funktioner/ processer och se vilken du använder dig mest av och sedan bara bolla med det, kolla vilka typer som har den på fliken till höger. Eller så frågar du bara ett forum där du har ett frågeformulär och sedan kan fråga vidare frågor tex på personalitycafe

N.W: Intressant. Hur kommer det sig?

Lag,ordning och tradition är väldigt viktigt eller hur? 
http://www.cognitiveprocesses.com/16Types/ESTJ.cfm

Exner:

Brukar utgå från Game of Thrones i sådana här sammanhang, eftersom de flesta har sett det.

A ja fattar, typ som jag sa 


   
SvaraCitera
Exner

Exner: Edit: inser nu att jag blandade i hop dig med en annan användare. Typade dig som ENTJ i ett PM, inte sant?

Edit: inser nu att jag blandade i hop dig med en annan användare. Typade dig som ENTJ i ett PM, inte sant?


   
SvaraCitera