Aviseringar
Rensa alla

Vilken av dessa lägenheter skulle du välja?


Kudhos:

Om mygg är så jobbigt så är det bara att flytta upp till Norrland. Kom igen nu, du vet att dessa "nackdelar" är inte nackdelar. 

helt rimlig nackdel, mygg är tamejfan det värsta som finns.

hade nog valt våning fyra om det finns balkong, nice med utsikt samt skönt att slippa insyn. hade ev. övervägt våning ett om det är relativt fritt från insyn, med stöd för att det vore drygt att bära matkassar fyra trappor upp, men det är nog en vanesak till stor del. 


   
SvaraCitera

time: Högst upp

Beror på dock. Bor på markplan och har typ trädgård, så detär nice. Om jag inte hade haft det hade jag mycket hellre haft balkong och utsikt.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Storchen84:

Vad är det mer som skiljer åt? Hur är utsikten i den på 4e våningen? För detta skulle för mig vara avgörande, annars hade jag tagit den på 1a, pga lat. Ja, seriöst.

Hjärta

Utsikten på den fjärde är över en allé, tittar man åt höger ser man Uppsala domkyrka. I lägenheten på första våningen har man utsikt över Luthagsesplanaden och Ekonomikum. Vet inte om det säger dig något. 


   
SvaraCitera

time: Längst ner (vån 1, ej markplan), hiss

motivering: lathet och närmst xner


   
SvaraCitera

högst upp.
härligare känsla på balkongen..
slipper ljudet av folk som går in och ut genom porten.. (?)
fotsteg...(?)
framförallt sämre insyn..

enda nackdelen är väl att det blir lite jobbigare att flytta in.. och varmare på sommaren (?)


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

ply:

motivering: lathet och närmst xner

Och närmast skolan! 


   
SvaraCitera

Kudhos:

MYGG?! SOM NACKDEL?! Om mygg är så jobbigt så är det bara att flytta upp till Norrland. Kom igen nu, du vet att dessa "nackdelar" är inte nackdelar. 

Finns jävligt mycket mygg i norrland också Galen


   
SvaraCitera

De e fan en statusgrej att bo så långt upp som möjligt..
Det kommer gnaga i dig för alltid om du inte flyttar längst upp


   
SvaraCitera

time:

Och närmast skolan! 

inte lika viktigt Rodnar


   
SvaraCitera

Fast lägenheter längst ner är la billigare (??????? ingen aning, men det känns så??????)

så om det är 50/50 så är la längst ner ett bra allternativ...
fast så kan man kanske inte riktigt tänka när det e budgivningar o tjaffs...

aahhhh spännande ämne det här


   
SvaraCitera

första/andra plan är sååååå mkt ålderdomshemkänsla över :////


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Fast lägenheter längst ner är la billigare (??????? ingen aning, men det känns så??????)

så om det är 50/50 så är la längst ner ett bra allternativ...
fast så kan man kanske inte riktigt tänka när det e budgivningar o tjaffs...

aahhhh spännande ämne det här

Ja det är de! Men i det här fallet är den som är längre ner mycket dyrare ändå pga öppen spis, köksö, väldigt central, stora ytor + massa inbyggda finurligheter såsom spis, micro, vinkyl, grill, ismaskin i kylen. Den som är billigare och längst upp är lite längre från allt, gångavstånd till centrum förstås men behöver fixas upp för att bli lika snygg.


   
SvaraCitera

nere

ofc


   
SvaraCitera

Första alternativet. Bor på markplan nu och hade hellre bott högre upp med mindre insyn liksom. Avsaknaden av hiss skulle inte störa heller.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

S3ON:
första/andra plan är sååååå mkt ålderdomshemkänsla över :////

Vi måste typ tänka smart, ifall boräntorna går upp sjukt mycket mitt i allt och vi behöver sälja, och väljer vi den som är längst upp utan hiss så kanske vi går miste om säljare som typ äldre, barnfamiljer, djurägare osv medan vi inte gör det om vi väljer den med hiss/lägre ner i huset. Plus att iste och jag vill skaffa hund och då är det smidigare med något längre ner om man måste springa ut med valpen mitt i natten!


   
SvaraCitera