Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok ska jag läsa?


Ämnesstartare

Angelize:

Här röstar Angelize! (Du röstade på detta alternativ)

Var för lat.
Annars låter

Angelize:

En dramatikers dagbok

som en trevlig bok. [y]


   
SvaraCitera

Angelize:

Liftarens guide till galaxen (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera

Seriemördare is da shit! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Röstade på:

Angelize:

Du äger! (Du röstade på detta alternativ)

men menar:

Angelize:

Lyckoformeln: vad vetenskapen kan lära o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Liftarens guide till galaxen (Du röstade på detta alternativ)

Ändrar mig och håller med om detta.


   
SvaraCitera

KochamCie:

Ändrar mig och håller med om detta.

[wink][love]


   
SvaraCitera

Angelize:

Vid floden Piedra satte jag mig ned och (Du röstade på detta alternativ)

Utgick från titeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Sådär kände jag också om boken "Flickan som inte fick finnas", visst var den jobbig att läsa ibland men det fanns goda delar i den också, och ett fint slut. Läste ut den snabbt iaf, vad handlar den du skrev om då?

"Puppan - aldrig mer en vanlig flicka är en sann och självupplevd berättelse om en flickas uppväxt, präglad av våld, missbruk och allvarliga sexuella övergrepp. Med naket språk och skoningslös uppriktighet skildrar Kate Östman upplevelserna inifrån flickans känslor och sinnen. Mot alla odds möter läsaren en ljus och livsbejakande flicka. Kate Östman och Debutantförlaget ger ut Puppan i förhoppning om att berättelsen kan hjälpa andra i liknande situation."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Den var så bra att jag slutade läsa när boken var slut.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

smiley

Huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Huh?

sarkofag:

jag slutade läsa när boken var slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

sarkofag: jag slutade läsa när boken var slut.

Tror hon menar att hon började tex läsa den kl 4 o inte hade tänkt läsa klart den sen oj wips kl tie så var hon på sista sidan dvs hon la sig ifrån sig boken när den var FÄRDIGLÄST

hallå har ni alla kossor i stallet eller nej det tror jag ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

hon la sig ifrån sig boken när den var FÄRDIGLÄST

åh. jag förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

FÄRDIGLÄST

sarkofag:

åh. jag förstår.

PRECCISSS 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utdraget ur boken:

5år.

Plötsligt väcks jag ur mina tankar av att mitt dörrhantag åker ned. In kommer Kent. Han drar av mig täcket och lyfter upp mig ur sängen.
-Tyst! väser han fram.
Jag är som en docka, hänger bara stelt i hans armar utan att säga ett ord, precis som vanligt. Väl inne i hans rum trycker han ner mig i sängen och klär av mig kläderna, sen tar han av sig sina egna. Jag ser att han redan har stånd. Det betyder att han har dragit i >>sin<< så där som han visat mig förut. Så slänger han upp några tidningar framför mitt ansikte och säger åt mig att titta på bilderna och göra så som hon gör på bilden. Bilden föreställer en tjej som står på knä i en säng med mannen framför sig. Hon suger hans kuk och han håller hennes huvud mellan sina händer. JAg stirrar på bilden men vet inte vad jag ska göra. Kent tar tag i mitt huvud och väser mellan tänderna.
-Gapa, sug min kuk!
Det gör ont i öronen för han drar hårt i dem och jag känner mig som vanligt paralyserad av skräck. Jag gapar och får hela munnen fylld av ett illaluktande mansorgan. HAn knullar mig hårt i munnen och struntar i mina kväljningar. Jag känner hur spyorna åker ner tillsammans med hans kladdiga vätska som sprutas långt ner i min hals. Då kastar han kläderna på mig och ryter år mig att hålla käften om det här, annars kommer han döda min mamma och min bror.


   
SvaraCitera