Aviseringar
Rensa alla

Vilken filosof är bäst?


Ämnesstartare

Vilken filosof är bäst tycker du? Vem håller du med mest om? Vem har påverkat dig mest?


   
Citera
Ämnesstartare

Sartre eller Camus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Vilken filosof är bäst?"
[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Archimedes alltså - för de som inte orkade kolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sartre av dem jag bekantat mig med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Sartre av dem jag bekantat mig med.

Hur har han påverkat ditt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Hur har han påverkat ditt liv?

Igenkänning i de existentialistiska tankegångar som genomsyrar Äcklet, framför allt, och därtill gillar jag hans sätt att skriva. Han sätter ord på tankar jag länge haft men inte kunnat ta på.

Osv. m.m. etc. m.fl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

och därtill gillar jag hans sätt att skriva. Han sätter ord på tankar jag länge haft men inte kunnat ta på.

Okej, själv älskar jag Nietzsches sätt att skriva men jag gillar inte hans filosofi för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Okej, själv älskar jag Nietzsches sätt att skriva men jag gillar inte hans filosofi för det.

Jag beklagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Jag beklagar.

Onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Onödigt.

Onö'it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

våga va serös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Igenkänning i de existentialistiska tankegångar som genomsyrar Äcklet, framför allt, och därtill gillar jag hans sätt att skriva. Han sätter ord på tankar jag länge haft men inte kunnat ta på.

Osv. m.m. etc. m.fl.

+1

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har dålig koll men gillar naess väldigt mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Okej, själv älskar jag Nietzsches sätt att skriva men jag gillar inte hans filosofi för det.

Det finns nog folk som tycker tvärtom också, folk som hatar Nietzsches sätt att skriva men gillar hans syn på livet.

Så här är en delfråga: Blir en filosofs livssyn bättre bara för att han kan skriva och förmedla den bra?


   
SvaraCitera