Aviseringar
Rensa alla

vilken förhållandeform föredrar du?


SOMBI

Leijonsparf: "öppet" förhållande eller monoamorös polygami, beroende på.

beroende på vad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

beroende på vad

beroende på om man är okej med fasta sexuella relationer (att ligga med samma personer upprepade gånger under längre tid) eller bara lösa sexuella relationer ("ligga runt", typ). i första fallet är det polygami utan polyamori, i andra fallet är det ett "öppet förhållande" (gillar inte att använda den termen, riktigt).
notera att de begrepp som jag använder inte är helt korrekta, min användning speglar mer vedertagen användning än faktisk betydelse.


   
SvaraCitera
SOMBI

Leijonsparf: beroende på om man är okej med fasta sexuella relationer (att ligga med samma personer upprepade gånger under längre tid) eller bara lösa sexuella relationer

handlar väl mer om att partnern alltid är med, då blir det ju en annan sak kanske. vad äckligt det låter när man säger så. men det blir ju ändå ett monogamt förhållande liksom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

handlar väl mer om att partnern alltid är med, då blir det ju en annan sak kanske. vad äckligt det låter när man säger så. men det blir ju ändå ett monogamt förhållande liksom. 

jaha, du menar typ trekanter och orgier? nej, då antar jag att det kan räknas som monogami fortfarande. eller någon variant av swingning, kanske. aldrig satt mig in i hela den grejen. när jag haft sex med fler än två personer så har det inte varit direkt uppstyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: "gillar att vara singel" (lösa kontakter är okej, kärlek är okej, men kommer bli

Singel livet äger pga man kan göra precis vad man vill utan att ta hänsyn till andra.


   
SvaraCitera
SOMBI

Leijonsparf: när jag haft sex med fler än två personer så har det inte varit direkt uppstyrt

nej, då är det bäst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Only one soul mate and lover  for me 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

nej, då är det bäst. 

tror inte att jag är något jättefan av orgier överhuvudtaget, men var ett tag sen jag testade, och brukar vara mycket annat inblandat än sex. typ, alkohol. kanske borde styra upp det där någon gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Små djävlar och stora djävlar älskar orgier ^^  


   
SvaraCitera
SOMBI

Leijonsparf: kanske borde styra upp det där någon gång.

Ja, du som har så mycket kärlek att ge kan ju arbeta in lite tid på det sättet. 


   
SvaraCitera
SOMBI

orgie är ju ett fruktansvärt uttryck. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

Ja, du som har så mycket kärlek att ge kan ju arbeta in lite tid på det sättet. 

anar sarkasm.

SOMBI:
orgie är ju ett fruktansvärt uttryck. 

är väl inget fel med det. det för tankarna till typ romarriket. det är pampigt.

Aaron:
Små djävlar och stora djävlar älskar orgier ^^  

en målare har kaffepaus utanför en kyrka, när en kille kommer förbi och frågar, "vad målar du för något?" målaren tittar på honom och säger, "jag målar änglar". killen frågar, "är det stora änglar?"
målaren tittar ner i kaffekoppen och säger, "nej, det är små jävlar"


   
SvaraCitera
SOMBI

Leijonsparf: anar sarkasm.

men en snäll. 

Leijonsparf: det är pampigt.

mer smutsigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

men en snäll. 

mer smutsigt. 

det är bättre än elak. antar jag.
smutsigt men pampigt. du pratar med en av grundarna till den svenska dionysoskulten, trots allt.


   
SvaraCitera
höna

Monogamiiiiii


   
SvaraCitera