Aviseringar
Rensa alla

Vilken grafikkotstillverkare ska jag välja? (gäller kylning på GTX460)


Ämnesstartare

Hej! Jag har bestämt mig för att byta ut min 2 SLI kopplade GeForce 9800 grafikkort mot 2SLI kopplade GTX460kort. jag har bestämmt mig för att köpa antingen ZOTAC eller GIGABYTES GTX460. Skillnaden mellan dom är att Zotac har en radialfläkt på deras GTX460 (inkappslad centrifrugal fläkt) som blåser kylluften vägrätt över grafikkorten och har sina utblås lägst bak, alsto så kommer ingen varmluft ut i chassit.
GIGABYTE har en Windforce kylning, vilket är att de har 2 stora fläktar som sitter på toppen av kortet och blåser kylluften ner över kortet. Eftersom jag ska köra SLI så har jag hört att med denna lösning så finns det risk att det blir dålig cirkulation mellan grafikkorten och at det billdas en "varm luftficka" över det översta kortet, vilket innebär mycket dålig kylning på det. Jag har en DELL XPS630i Med medium tower chassi. Luftcirkulationen är bra då jag har 120mm fläktar i fronten som blåser kylluften rakt på grafikkorten och ut därbak. Var på net on net å tittade på korten och frågade om råd, men de visste inte vad som var bäst. Han som jag snackade med föredrog ändå GIGABYTE. Så, ja, vad ska jag välja, vad tror ni?

Mvh,
J-P


   
Citera
Ämnesstartare

DELL XPS630i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DELL XPS630i


   
SvaraCitera

You'll never get laid


   
SvaraCitera

pallo217:

You'll never get laid

Säg inte det! Han kör ju Cadillac! [wink]


   
SvaraCitera

Tjoge94:

DELL XPS630i

Killen du snackade med, sa du till honom att du hade en DELL XPS630i?

Gigabyte är bra och har bra kylare. Zotac har högt ljud, sämre minneskylning. Men jag tror att den är bättre överklockad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Killen du snackade med, sa du till honom att du hade en DELL XPS630i?

jag sa det, men han trodde inte det skulle spela nån större roll, kollar på andra forum på nätet, blir inte klok, den ena säger emot den andra överall[confused]t


   
SvaraCitera

Tjoge94:

jag sa det, men han trodde inte det skulle spela nån större roll, kollar på andra forum på nätet, blir inte klok, den ena säger emot den andra överall[confused]t

Anledningen för att folk tar dig oseriöst här är just pga. att du har en DELL XPS630i.

Du har SLI hmmm.... Men jag tror du måste byta nätaggregat. Byt till Corsair. Jag har inte själv SLI så jag kan inte hjälpa dig. Ska du dessutom inte byta resten av datorn? Jag menar din processor och ram minne kommer ju inte hänga med grafikkorten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

en DELL XPS630i

nej, det ska jag inte, bara 2 år gammal och hänger med överallt förutom i grafiken. jag tror inte det behövs bytas något. Nätagregater är på 750Watt, 6gb 1200mhz RAM, intel core 2 quad 2,66Ghz, 64bit-windows 7.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

processor ska jag byta ut nästa år, men jag gillar endå chassit och outfiten, XPS var en av dells bästa datorer de gjort, de säljer nu alienware istället.


   
SvaraCitera

Tjoge94:

Nätagregater är på 750Watt, 6gb 1200mhz RAM, intel core 2 quad 2,66Ghz, 64bit-windows 7.

Oh! Vi har exakt samma grejjer fast jag har 1600mhz på mina ramisar [cool]


   
SvaraCitera

Jaha, jag är bra på dator delar, inte hela datorer från HP och dell. Kanske från inet och Komplett. Men om ingen på UM kan hjälpa dig så fråga dem här: https://www.flashback.org/f320


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bilder

IMG_1457.jpeg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bilder

IMG_2449.jpeg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Oh! Vi har exakt samma grejjer fast jag har 1600mhz på mina ramisar

nice!


   
SvaraCitera