Aviseringar
Rensa alla

vilken hårfärg ??


Ämnesstartare

Hej jag skall göra toning på mitt hår för första gången denna veckan och vill höra lite tips.Jag kan inte välja mellan ifall jag skall tona hela håret eller bara göra slingor på håret med toningsfärg.
Sen har jag funderat på Choclate Brown-från h&m..men vet inte riktigt vilken färg ?

Snälla ge förslag reser snart och vill göra en förändring.

Just nu: Är mitt hårfärg svart och brun med ställen där de är lite blond (och de är min naturliga hårfärg).Jag har olivhud (olivfärgad).Och mina ögon är grön/gula .

Tack alla 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

varför skulle du bara göra slingor med toningen?

svårt att säga färg


   
SvaraCitera

svart hår blir inte brunt om du har en brun toning. Om det var vad du tänkt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

svart hår blir inte brunt om du har en brun toning. Om det var vad du tänkt dig

Hej
nej de jag har tänkt mig är att göra de mörk bruna lite ljusare alltså choclate brown


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

varför skulle du bara göra slingor med toningen?

svårt att säga färg

Hej
har tänkt så eftersom de är första gången jag färgar håret och vill inte ha något som kanske blir fult för läänge. 🙂


   
SvaraCitera

Dalaraa:

har tänkt så eftersom de är första gången jag färgar håret och vill inte ha något som kanske blir fult för läänge. 🙂

kan tänka mig att det kommer bli fläckigt om du ska börja slinga med toningen, tona hela håret istället


   
SvaraCitera

svartgrön


   
SvaraCitera

Dalaraa:

nej de jag har tänkt mig är att göra de mörk bruna lite ljusare alltså choclate brown

jag har för mig att det är väldigt svårt att tona håret ljusare. Se det som att du målar med vattenfärg på ett papper. Där du redan målat en mörk färg är det jättesvårt att måla över med en ljusare.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Du kan inte tona ditt hår ljusare.


   
SvaraCitera

Indigo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Du kan inte tona ditt hår ljusare.

Kan man bara göra de mörkare då ? ska man färga för att få det ljust eller


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Dalaraa:

Kan man bara göra de mörkare då ? ska man färga för att få det ljust eller

Ja, mörkare och/eller ändra nyansen.

Vet inte om all hårfärg fungerar för att göra håret ljusare, men det borde gå tycker man. Vill du ha mycket ljusare krävs dock blekning eller avfärgning. Kan inte detta alls speciellt bra då jag ej vill ha ljusare hår än vad jag har och därför ej kollat upp.


   
SvaraCitera