Aviseringar
Rensa alla

VILKEN HUNDRAS?!


Ämnesstartare

Okej, nu är det så att jag kanske ska få en hund, inte än men dt finns funderingar. Jag har hittat en hundras som jag avgudar hur mycket som helst! Men problemet är bara att jag inte vet vilken ras det är... Snälla någon kan ni säga vilken ras den här hunden är??

Image

Tack!


   
Citera

Gullig [love]

(Tycker att newfoundlands är finast dock)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser ut som en valp, du har ingen "äldre" bild?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle kunna va en tollare?


   
SvaraCitera

det är en brown shepperfieldlandterrierdogmansir


   
SvaraCitera

en golden/något kanske [crazy]


   
SvaraCitera

tycker det ser ut som en tollare på bilden, men du råkar inte ha någon bild på en vuxen hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att välja hund utifrån hur söt den är, är relativt korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tollare / mörk golden retriever kan det vara.


   
SvaraCitera

det är en ras(se)


   
SvaraCitera

confuzzled:

Okej, nu är det så att jag kanske ska få en hund, inte än men dt finns funderingar. Jag har hittat en hundras som jag avgudar hur mycket som helst! Men problemet är bara att jag inte vet vilken ras det är... Snälla någon kan ni säga vilken ras den här hunden är??

Du har hittat en hund som du avgudar men vet inte vad rasen heter? Det är ju inte utseendet som du ska kolla på först. Gissar ialla fall att det är en tollare (nova scotia duck tolling retriever).


   
SvaraCitera

Tror också det är en tollare. Gå in på http://www.skk.se. Där kan du läsa om olika hundrasers egenskaper och kan då komma fram till vilken ras som passar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

confuzzled:

. Jag har hittat en hundras som jag avgudar hur mycket som helst! Men problemet är bara att jag inte vet vilken ras det är...

Så du har inte läst på något om rasens sinnelag eller hur den är eller.. någonting? Man ska inte gå efter utseendet i första hand. Fail.


   
SvaraCitera

japp, en tollare. men bestämde du dig efter att ha sett en bild på en valp av rasen? (nästan) alla valpar är söta.

min favvoras blev jag kär i när jag träffade vuxna hundar av den rasen, inte pga deras utseende utan deras mentala egenskaper [smile]


   
SvaraCitera

de är en tollare, nova scotia dock tolling retriever.


   
SvaraCitera