Aviseringar
Rensa alla

Vilken intelligensgrupp tillhör du?


Ämnesstartare

Halvdan snabbguide:

Drönare - Har ingen som helst påverkan på samhället rent intellektuellt och tvingas därför till att sälja sin arbetskraft i utbyte mot en lön för att överleva. Exempel: busschaufför som inte äger sin egen buss, sjuksköterska anställd på ett sjukhus, restaurangarbetare, osv. De som inte själva kan undfly hårt arbete och istället arbeta på administrativa poster eller med något som de är väldigt intresserad av t.ex. konst, musik eller någon av de akademiska inriktningarna.

Kulturell - Äger förstånd, intelligens och uppfinningsrikedom nog att slippa arbete. Försörjer sig helt eller till större delen på att ta en del av den inkomst som andra skapar, eller på bidrag från diverse institutioner och/eller genom statliga bidrag. De som skapar kulturen vi lever i och nyttjar de samhälleliga kryphål som finns.

(Finns vissa skikt inom dessa klasser som t.ex. savanter och hemlösa/utomstående, men valde att inte ta med dem för enkelhetens skull)

Är du osäker på vilken grupp du tillhör så titta dels på dina föräldrar samt på vilka framtidsutsikter du har. Vilken av dessa grupper du kommer hamna i är enklaste sättet att se vilken du tillhör. Arbetslösa och studenter tillhör t.ex. oftast den kulturciviliserade gruppen eftersom de endast skulle varit anställda ifall de var trötta på det goda livet.. De utgör den s.k. kulturreserven som andra drönare ofta är avundsjuka på och försöker uppnå, och som civiliserade kulturmänniskor använder som skärseld för att sålla ut drönarna.


   
Citera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera

vilken jävla tönt du är [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Kulturell (Du röstade på detta alternativ)

Mawns:

nyttjar de samhälleliga kryphål som finns.


   
SvaraCitera

trollar du eller är du faktiskt såhär pantad på riktigt?


   
SvaraCitera

Mawns:

Drönare - Har ingen som helst påverkan på samhället rent intellektuellt och tvingas därför till att sälja sin arbetskraft i utbyte mot en lön för att överleva.

Måste bara säga att för som har sett den brittiska TV-serien Jeeves and Wooster samt regelbundet läser modebloggen The Drones Club så har ordet drönare en helt annan betydelse, där innebär alltid en drönare någon som har riktigt goda finansiella tillgångar och lever på dessa i stället för att arbeta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mawns:

Är du osäker på vilken grupp du tillhör så titta dels på dina föräldrar samt på vilka framtidsutsikter du har.

Mina föräldrar har klassisk arbetarbakgrund och således jag själv. Mina framtidsutsikter omfattar bland annat att jag kommer att bli mångmiljonär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Drönare (Du röstade på detta alternativ)

Om jag måste välja.


   
SvaraCitera

Lite fel.


   
SvaraCitera

Mawns:

Kulturell (Du röstade på detta alternativ)

Mawns:

nyttjar de samhälleliga kryphål som finns.

Det är så jag får mina pengar, utöver studiebidrag.


   
SvaraCitera

Brukar inte gilla såna här trolltrådar men du var lite rolig nu Måns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

intresserad av t.ex. konst, musik eller någon av de akademiska inriktningarna.


   
SvaraCitera

Och vi kan återigen konstatera att busschaufförerna och sjuksköterskorna tydligen anses lovliga att trampa på, oavsett om det är intellektuella eller superkapitalistiska troll som uttrycker sina åsikter.


   
SvaraCitera

Övermänniska


   
SvaraCitera

Mawns:

Drönare (Du röstade på detta alternativ)

Kommer alltid att vara en smutsig arbetare.


   
SvaraCitera