Aviseringar
Rensa alla

Vilken karaktär ur Mumindalen identifierar du dig mest med?


reben

hemulen lr knyttet ksk
kanske filifjonkan


   
SvaraCitera
time
 time

isola: Lilla My

Med inslag av Hemulen och Snorken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knyttet


   
SvaraCitera
Exner

Muminpappan

"@Wiki: Serien fick kritik från tidningens läsare, som inte gillade att Muminpappan läste en tidning som hette Monarkistbladet"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Mumin

den minst karaktäriga karaktären. näst mest är nog muminpappan för temperamentet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: "@Wiki: Serien fick kritik från tidningens läsare, som inte gillade att Muminpappan läste en tidning som hette Monarkistbladet"

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Mumin

men samhället får mig att bli som lilla my
& ibland muminmamman


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Kan inte svara på pollen då jag inte har sett på Mumindalen, vet inte ens om serien/filmer har sänds i mitt hemland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusmumriken tror jag, av det lilla jag eventuellt minns så försvinner ut på vandringar i ingenstans då och då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den som mår sämst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:
Kan inte svara på pollen då jag inte har sett på Mumindalen, vet inte ens om serien/filmer har sänds i mitt hemland.

Kolla nudå. Den är ju så mycket mer än ett barnprogram tycker jag. Det är ganska lättsamt gjort men flykt, förbjuden homosexuell kärlek, krig  hiroshimabomben etc finns representerade så det finns ett djup i dem, plus att de är väldigt bra tecknade. Läste någonstans att den kritiserats för att idealisera kärnfamiljen men jag ser det inte riktigt så då muminfamiljen bjuder in alla oavsett art och kön och delar med sig av allt. Men ja, könsrollerna är ju väldigt manifesterade när det gäller muminföräldrarna.


   
SvaraCitera

isola: Lilla My


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

muminmamma :s


   
SvaraCitera

isola: Annan, nämligen:

Snusmumriken

Du är en sorglös vandrare som kommer och går hur det dig behagar. Din filosofi är att för många ägodelar bara gör livet komplicerat. När du kommer till ett nytt ställe, frågar du inte efter vägnamn utan njuter av själva färden.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera