Aviseringar
Rensa alla

vilken kurs??


Ämnesstartare

hejsan, jag ska välja inividuellt val på gymnasiet och planerar att välja svenska c. Och i svenska c finns det två inriktningar: inriktning praktiskt retorik eller inriktning skrivning, nu undrar vilket som är bäst att välja och vilket man kan komma och få mest nytta av senare. Så, någon som kan tipsa? eller kanske någon som själv har läst någon av de här kurserna, vad tyckte ni?[smile]


   
Citera

vad betyder

christie:

praktiskt retorik


   
SvaraCitera

christie:

inriktning skrivning

DEFINTIVT TA DET!

Vincenco:

praktiskt retorik

tal


   
SvaraCitera

om du gillar att snacka osv tar du retoriken men om du hellre uttrycker dig i text väljer du den andra

vad du har mest nytta av beror ju på vad du vill bli osv [crazy]


   
SvaraCitera

retoriken kan ju vara bra att ha om man vill bli den nya hitler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christie:

praktiskt retorik

Retorik är djävligt användbart. Gått retorikkurs, o man lär sig tala, argumentera, diskutera o förbereda sig. Toppenkurs, den var skitkul och det är den som jag haft mest användning för hittils.[y]


   
SvaraCitera

Det beror ju helt på vad du är intresserad av. Det som du tycker låter roligast är förmodligen det bästa alternativet.

Jag hade till exempel tagit skrivning, eftersom jag tycker det är vansinnigt kul att skriva. [smile]


   
SvaraCitera

Välj det du känner att du behöver träna på mest. (Dock kanske det inte är jättekul att ta praktisk retorik om du är superblyg och verkligen inte kan tala inför publik)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera