Aviseringar
Rensa alla

Vilken lästyp är du?


Ämnesstartare

Jag läser ungefär 50 böcker per år, alltså genomsnittligt en i veckan. Detta var 2008.
För 2009 är mitt mål 100, alltså två i veckan.

Läser klassiker, det måste vara ett bra, målande, invecklande språk.
Eller verklighetsbaserat om första och andra världskriget. Och övrig facklitteratur.

Absolut inte misärporr (Pojken som kallades det t.e.x.), heller inte deckare (svenska!).

Romaner är bra, skönt att glömma sig själv för en stund....


   
SvaraCitera

Vad i helvete. JAG HAR JU SKRIVIT ETT INLÄGG I DEN HÄR TRÅDEN. Var tog det vägen? [sad]


   
SvaraCitera

katten åt upp det, vad finns det för typer att välja på >_>?


   
SvaraCitera

Ehm, jag läser då jag får tid. Det vill säga oftast då jag äter, för jag studerar så mycket annars [n]
Har jag tid kan jag nästan sträckläsa en bok


   
SvaraCitera

Jag gillar facklitteratur där jag samtidigt kan tillämpa mina kunskaper i praktiken samtidigt som jag läser.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag påbörjar tvångsmässigt alltid en ny bok så fort jag avslutat den förra. Samtida kulturpersonligheter som Eva F Dahlgren, Tora Dahl, Carl Johan de Geere och Carsten Jensen glider ner tillsamans med klassiker och facklitteratur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

scheisskopf:

Eva F Dahlgren, Tora Dahl, Carl Johan de Geere och Carsten Jensen glider ner tillsamans med klassiker och facklitteratur.

[y]

oidentifierad:

heller inte deckare (svenska!).

Håller med!

aristoteles:

Jag gillar facklitteratur där jag samtidigt kan tillämpa mina kunskaper i praktiken samtidigt som jag läser.

Något exempel? [smile]


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Något exempel? [smile]

Manualer, dom är trevliga att läsa om dom är välskrivna.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läser så mycket jag kan, älskar att läsa! De senaste fyra dagarna har jag däremot inte läst särskilt mycket dock, eftersom jag har varit sjuk (eller, det är jag ju fortfarande).