Aviseringar
Rensa alla

Vilken lagtröja tar du på dig?


Ämnesstartare

http://fokus.dn.se/vreden-pa-ostermalm/

Lena och hennes man Lars, fd moderat partiledare resp kulturminister, är arga på Östermalm. De bor på Östermalm och är lite arga, alltså. 


   
Citera
Ämnesetiketter

inget tar aldrig på mig sånt 


   
SvaraCitera
Smilen

Inte jag heller. 


   
SvaraCitera

Jag undrar mest vilken lagtröja Adelsohn-Liljerot tar på sig om man nu vill formulera sig så


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Är ba åskådare

rätt så rimligt att ba titta på känner jag


   
SvaraCitera

tänker mig att adelsohn bara är arg på tidningarna för att de inte publicerar hans limericks, insändare eller något sådant


   
SvaraCitera

dazed: Jag undrar mest vilken lagtröja Adelsohn-Liljerot tar på sig om man nu vill formulera sig så

Jag vill tänka mig att Team Adelsohn-Liljeroth är som Island i Mighty Ducks två, så nått i den stilen kanske?
enhanced-buzz-19213-1352958189-4.jpg


   
SvaraCitera

Ja, jag läser allt bokstavligt.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Jag vill tänka mig att Team Adelsohn-Liljeroth är som Island i Mighty Ducks två, så nått i den stilen kanske?
enhanced-buzz-19213-1352958189-4.jpg

Definitivt, eller som Chelsea i allt de någonsin deltagit i


   
SvaraCitera

Anne ser skapligt fräsch ut för sin ålder. Rodnar


   
SvaraCitera

Adelsohn Liljeroth säger att många på Östermalm är invandringskritiska (likt hela svensk folket), att medierna inte varit objektiva i beskrivningen av invandringen (no shit) och att de läser Avpixlat för att veta hur meningsmotståndare tycker och tänker.

Det är förvisso befriande att det kommer från en fd kulturminister som naturligtvis vet vad hon pratar om, men annars är det inget nytt överhuvudtaget. Reportaget är därför lika märkligt som reaktionerna efteråt. 


   
SvaraCitera

Kringlan Svensson och Anna Björklund gör en utmärkt analys på hela artikeln och tankesättet bakom:

http://nyheteridag.se/kleenbegavat-om-ostermalm/

Kort och läsvärt! 


   
SvaraCitera

Haha, bannlyst från städade kretsar plockas man upp av packet.


   
SvaraCitera

Niklas: Det är förvisso befriande att det kommer från en fd kulturminister

Borde du inte vara förbannad på henne från din synvinkel? Hon har i sånt fall varit högst ansvarig för en pressapparat som nu enligt själv mörkar och vilseleder folket utan göra någonting, under 8 års tid. Bara en tanke


   
SvaraCitera

Man har verkligen kört sin karriär i botten när man som före detta framgångsrik komiker skriver en halvtafflig artikel för Nyheter idag utan några andra meriter än var man bor.


   
SvaraCitera