Aviseringar
Rensa alla

vilken linje ska man välja???


Ämnesstartare

Blivande_japan:

Du bör gå:

tack, för hjälpen [bigsmile]

Blivande_japan:

lite motsägelsefullt att hata matte och säga att man vill jobba som ekonom...

hatar inte direkt matte, men det är inte så enkelt jag har bara g på det och för att få vg på det den här terminen måste jag göra 11 steg ( går på en skola som heter kunskapsskolan då jobbar man i steg, svårt att förklara)[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Ja, jag är överkontrollerande... [mad]

kan hålla med om det [bigsmile]

jag kanske vill bli "Datortekniker" som min morbror


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

janina96:

går på en skola som heter kunskapsskolan

De har en snygg logo.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Jag tror du vill gå ekonomiprogrammet

mm[bigsmile] tack för hjälpen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

De har en snygg logo.

nja. man är van med denhar alltid tyckt att det ser utt som en måne och något mer


   
SvaraCitera

janina96:

tack, för hjälpen

kom på att de gjort om allt sen jag var ung.. aja, hoppas det mesta stämmer. antar att du ska prata med din syo och så sen så

janina96:

hatar inte direkt matte, men det är inte så enkelt jag har bara g på det och för att få vg på det den här terminen måste jag göra 11 steg ( går på en skola som heter kunskapsskolan då jobbar man i steg, svårt att förklara)

om man inte är bra på matte bör man nog inte heller bli ekonom...

har hört om den där flumskolan och deras olika steg ja...[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om man inte är bra på matte bör man nog inte heller bli ekonom...

har hört om den där flumskolan och deras olika steg ja.

heheh jag vet men matte kan vara roligt om det har med ekonomi att göra, min skola är värsta flumskolan [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli företagsekonom, kan du plus och minus så kan du all matte som krävs, möjligen att multiplikation smyger sig in ibland när du börjar på universitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Bli företagsekonom

tack för tipset, ska kämpa på med min matte[bigsmile]


   
SvaraCitera
Bakric

janina96:

ok kan tänka mig bli
1. Personlig trännare
2. officer
3. webbdesigner
4. data tekniker
5. beetendevetare
6. entrepenör
7. mentor
8. ekonomidirektör
9. sjukköterska

Eftersom du är intresserad av datorer och teknink (nu tänker jag alltså på mekanink typ motorer o dyl.) så tror jag att jag har det perfekta valet för dig.
Sjöfart!
Jag började igår och det här har jag fått fram hittils.
Väljer man att läsa vidare bara liiiite grann (till högre befälsbehörighet på båtar) så är man i princip garanterad jobb nästan vart som helst i VÄRLDEN. Men iaf i Sverige.
Väljer man att läsa vidare mycket är man definitivt garanterad SNUSKIGT välbetalt jobb exakt vart man än önskar. Sjöfartsbranschen skriker efter behöriga till befälsgrad 7 och uppåt (lägsta är 8 och det blir man automatiskt behörig till efter studenten. Man får även grundläggande oljehanteringscertifikat). Ju högre desto bättre.
Vår klassföreståndare berättade att en norsk kapten han lände kunde jobba precis när han ville och tjänade 80-100k per månad.
I NORSKA kroner 😀
Högsta maskinbefäl tjänar ungefär lika mycket men har inte lika mycket ansvar och det är inte hans fel om nåt går åt helvete.
Sjöfart är egentligen en yrkeslinje men man får även goda möjligheter till att läsa vidare.
Första året i sjöfart är egentligen bara att såsa runt och ha roligt medans man lär sig diverse matnyttigt. Har bara 18 timmar skoltid varje vecka och börjar halv ett på tisdagar.
De två andra åren är någolunda hårdare men fortfarande jävligt roliga enligt utsago från ALLA äldre elever. Tredjeårseleverna här i Härnösand får åka till Ryssland i slutet av terminen, köpa sprit och köra tillbaka xD
Äre nåt mer du undrar så äre bara å fråga på, för jag orkar inte skriva allt i ett stycke [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturvetenskap är för de flesta jobben7utbildningar...


   
SvaraCitera