Aviseringar
Rensa alla

Vilken maskin bränner man mest på ?


blum
 blum

Renesmee:

Ok. Vilka andra sätt går inte att förbränna fett på? Styrketräning funkar fin fint. Inte bara för muskler det där inte.

Konditionsträning är mycket mer effektivt än styrketräning när det gäller att bränna fett. Undrar vilken du ser som den effektivaste metoden eftersom du påstod att konditionsträning inte var det.

Renesmee:

Ok, om du säger så så är det säkert så.

Står lite överallt om du söker på fettförbränning. Kan ju vara bra att ha lite koll åtminstone innan man börjar ge råd till andra [cute]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Konditionsträning är mycket mer effektivt än styrketräning när det gäller att bränna fett. Undrar vilken du ser som den effektivaste metoden eftersom du påstod att konditionsträning inte var det.

Okej, om du säger det så är det självklart så. Men eftersom han frågade om fettförbränning, så svarade jag efter hur jag fått lära mig. Behöver inte nödvändigtvis vara så att du har rätt bara för att du googlat på internet. Snille.

Lindblom:

Står lite överallt om du söker på fettförbränning. Kan ju vara bra att ha lite koll åtminstone innan man börjar ge råd till andra

Det finns inte endast ett sätt. Så du vet.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Renesmee:

Det finns inte endast ett sätt. Så du vet.

Haha, fint du skrev innan du ändrade 🙂 Handlar inte direkt om att se så snygg ut som möjligt när man tränar, att springa så fettet dallrar är förmodligen den allra bästa metoden att bli av med fett.

Vilka skulle vara de andra sätten då, utom kondition som är jättebra och styrketräning som är rätt dåligt? I konditionsträning ingår ju inte bara vanlig löpning och spinning utan även bollspel, lekar, simning, orientering etc.


   
SvaraCitera

Lindblom:

Haha, fint du skrev innan du ändrade 🙂

Är grinig. Blev grinigare nu.

Lindblom:

Handlar inte direkt om att se så snygg ut som möjligt när man tränar, att springa så fettet dallrar är förmodligen den allra bästa metoden att bli av med fett.

Okej, om du säger det så är det självklart så.

Att köra intervaller är dock det bästa. Varva intensivt med kärringtempo. Fettförbränning och jävla konditionsträning.

Lindblom:

styrketräning som är rätt dåligt?

Varför skulle styrketräning vara dåligt? Visst, man får ingen direkt kondition - men det var inte vad trådskaparen verkade ha som syfte. Han ville veta vad man bränner mest fett av. Crosstrainern menade jag var ett bra alternativ, - börjar lätt, sedan öka.

Styrketräning kör man hela kroppen. Fett försvinner från armar, mage, ben osv.

Lindblom:

I konditionsträning ingår ju inte bara vanlig löpning och spinning utan även bollspel, lekar, simning, orientering etc.

Hur ofta har man möjligheten till att köra bollspel hemma. Samma lekar. Retarded stuff.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tkr detta låter intressant, prova det

Det är skit och orsakar förslitningsskador i längden då leder belastas illa.

Crosswalkern är nog bäst för hela kroppen, men roddmaskinen är nog absolut jobbigast.


   
SvaraCitera

Wanking_BC:

Det är skit och orsakar förslitningsskador i längden då leder belastas illa.

du vet att jag bara drygade mig[no-no]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du vet att jag bara drygade mig

Måhända, ville dock inte att "felaktig" information skulle stå i tråden då det krockar med TS intresse. [no-no]

Image


   
SvaraCitera
blum
 blum

Renesmee:

Hur ofta har man möjligheten till att köra bollspel hemma. Samma lekar. Retarded stuff.

Vem har sagt att det handlar om hemma? [shake]

Renesmee:

Att köra intervaller är dock det bästa. Varva intensivt med kärringtempo.

Ja intervaller är bra, särskilt för att förbättra konditionen och snabbheten.

Renesmee:

Varför skulle styrketräning vara dåligt? Visst, man får ingen direkt kondition - men det var inte vad trådskaparen verkade ha som syfte. Han ville veta vad man bränner mest fett av. Crosstrainern menade jag var ett bra alternativ, - börjar lätt, sedan öka.

Crosstrainern är ett väldigt bra alternativ, ja.

Renesmee:

Styrketräning kör man hela kroppen. Fett försvinner från armar, mage, ben osv.

Mja, en del tas väl från fettdepåerna för att bygga muskler men det ger knappast lika hög fettförbränning som vid tex just crosstraining.


   
SvaraCitera

Lindblom:

a intervaller är bra, särskilt för att förbättra konditionen och snabbheten.

Trådskaparen ville inte förbättra kondition. Han ville förbränna fett. Vill man förbränna fett så ska man köra rätt så hårt. Inte så man blir skadad dock.

Lindblom:

Vem har sagt att det handlar om hemma? [shake]

Ska man träna så ska det väl vara lättåtkomligt.

Lindblom:

Mja, en del tas väl från fettdepåerna för att bygga muskler men det ger knappast lika hög fettförbränning som vid tex just crosstraining.

Jag skrev crosstrainern i mitt första inlägg. Fattar inte varför du skulle börja gnälla för.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Renesmee:

Trådskaparen ville inte förbättra kondition. Han ville förbränna fett. Vill man förbränna fett så ska man köra rätt så hårt. Inte så man blir skadad dock.

Ja precis, och intervallträning eller inte intervallträning spelar inte direkt någon roll när det gäller förbränningen.
Visst kan man springa allt man kan i 15 minuter, men du kan bränna exakt lika mycket genom att jogga i kanske 40 minuter, och då är dessutom en större del av det du bränner just fett.

Renesmee:

Jag skrev crosstrainern i mitt första inlägg. Fattar inte varför du skulle börja gnälla för.

För att du skrev att konditionsträning kanske inte var det mest effektiva sättet att bränna fett? Undrade bara vilket sätt du tyckte skulle vara bättre.


   
SvaraCitera

Lindblom:

För att du skrev att konditionsträning kanske inte var det mest effektiva sättet att bränna fett? Undrade bara vilket sätt du tyckte skulle vara bättre.

Styrketräning svarade jag då. För att jag tycker det.


   
SvaraCitera