Aviseringar
Rensa alla

vilken mat håller sig bäst i en skolväska


Ämnesstartare

Axelinaaas:

ähh de går

Ok 


   
SvaraCitera

pommes045:

Första seriösa svarer

Jag var seriös 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Jag var seriös 

Okej ja det va du sorry 


   
SvaraCitera

pommes045:

Vi får tyvärr inte ha tuggummi i min skola

Axelinaaas:

då får du smuggla in de 😛 De fick inte vi häller men ingen brydde sig. Vi bara tuggade inte när någon lärare såg. 

Om man bara fortsätter och går emot även fast dom säger att det inte är ok så ger dom tillslut med sig. Gjorde de på vår skola iaf. Så nu är det ok så länge man inte blåser bubblor o leker med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Om man bara fortsätter och går emot även fast dom säger att det inte är ok så ger dom tillslut med sig. Gjorde de på vår skola iaf. Så nu är det ok så länge man inte blåser bubblor o leker med det.

Det funkar inte 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

då får du smuggla in de 😛 De fick inte vi häller men ingen brydde sig. Vi bara tuggade inte när någon lärare såg. 

Seriöst? Det är sjukt irriterande och ej uppskattat.


   
SvaraCitera

Jag skulle kunna göra en lista på allt som håller sig länge men det hade mer vart en överlevnadshandledning än någonting man tar sig till skolan.

Som tidigare skrevs, macka håller sig, dock håller den egentligen inte jättelänge så åt den vid lunchtid (jag förutser dock att du kommer att göra det).
Börjar du högstadiet eller gymnasiet eller hur blir det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Jag skulle kunna göra en lista på allt som håller sig länge men det hade mer vart en överlevnadshandledning än någonting man tar sig till skolan.

Som tidigare skrevs, macka håller sig, dock håller den egentligen inte jättelänge så åt den vid lunchtid (jag förutser dock att du kommer att göra det).
Börjar du högstadiet eller gymnasiet eller hur blir det?

Jag börjar 6an så ja sista året på mellanstadiet


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Seriöst? Det är sjukt irriterande och ej uppskattat.

Man kan göra det diskret bara. 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Man kan göra det diskret bara. 

Om det inte låter någonting så visst men det är fortfarande inte uppskattat. Saken är den också att det blir ju fler som kommer att ta med sig tuggummi till skolan och alla är inte lika diskreta.
Jag hade nog sagt att även om en gör det tyst så gör det inte alls, vill du tugga tuggummi gör det på rasten eller på fritiden och kom inte med ''men det är ju bara tuggummi, det kan väl inte skada?''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Om det inte låter någonting så visst men det är fortfarande inte uppskattat. Saken är den också att det blir ju fler som kommer att ta med sig tuggummi till skolan och alla är inte lika diskreta.
Jag hade nog sagt att även om en gör det tyst så gör det inte alls, vill du tugga tuggummi gör det på rasten eller på fritiden och kom inte med ''men det är ju bara tuggummi, det kan väl inte skada?''.

Vi får inte ha det på rasten istället 


   
SvaraCitera

Blodbröd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Blodbröd.

Vad e de?


   
SvaraCitera

pommes045:

Vad e de?

Det är svensk husmanskost, mycket gott. Även kallat paltbröd i andra regioner.


   
SvaraCitera

Va! Får ni inte tugga tugg-gummy i er skola? Känns lite knepigt men tider har förändrats. Kanske missdådare och lymlar kastar tugget i korridorer och sätter under fikabord mer nu än då. Fast har för mig att sådant beteende var ganska vanligt på min tid också. Känns ändå knepigt att inte tillåta det. Är det verkligen ett sådant stort problem?


   
SvaraCitera