Aviseringar
Rensa alla

Vilken matte är det på samhälle/naturvetenskap/teknik?


Ämnesstartare

Tickstart slarvfel av mig, såklart det blir -34 🙂

Varför quotar du -22+11=11?

Nej lär bli av att gå färdigt samhälle och studera dem andra matte kurserna som jag ej lär mig..


   
SvaraCitera
Åtta

Ollepackade:

Varför quotar du -22+11=11?

För att det är fel. [crazy]

Mvh
F.d. samhällselev


   
SvaraCitera

Ollepackade:

-17-17=34

Ollepackade:

-22+11=11

[crazy]
Du glömde minustecknen framför svaren...


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Åtta:

Nej, det är det inte. Enda skillnaden mellan matte A på natur och matte A i ett samhällsprogram är att man eventuellt komprimerar kursen i natur, så att ni kanske läser den på 6 månader istället för 12.

Fast det där stämmer inte. Slutproven är de samma, men de på natur/teknik/andra program som kommer läsa mycket matte läser mer i sina kurser för att det ska bli lite lättare i kommande. Även om kursmål och sådant inte ändras, såklart.

Men nu i den NYA GYMNASIESKOLAN så ska det visst finnas tex 1a, 1b och 1c, med olika svårighetsgrad och då även olika slutprov. Som jag har uppfattat det. Brydde mig dock inte så mycket då det inte rör mig, så kan ha missuppfattat.


   
SvaraCitera

Ollepackade:

Har möjlighet att välja matte C, skulle jag även kunna välja D? Eller är det bara drömmar?

Jag har ingen koll på det nya systemet, däremot har min skola sagt att de är skyldiga att erbjuda elever upp till matte D, som då kan läsas som individuellt val.


   
SvaraCitera

Yrkesprogram läser Ma 1a
Samhällsinriktade program läser ma 1b
Naturvetenskaps- och teknikprogrammet läser Ma 1c


   
SvaraCitera