Aviseringar
Rensa alla

Vilken MBTI-typ är Exner?


Exner:

Right. Tack. 

Är jag ute och cyklar?


   
SvaraCitera

Exner:
Hur är din syn på det hela`?

Exner:

att minnas detaljer, manualer och steg-för-steg-angivelser. 

använder tydligt strukturerade begrepp och metoder. härledning inom ett system ges högre prioritet än kritik av systemets axiom. jag uppfattar det som att du har ett större fokus på att förstå systemet MBTI i sig än på att bilda egna uppfattningar kring de fenomen som det försöker ringa in. Si-Ne är då mer troligt än Ni-Se.

Si förmodligen över Ne då du är mer intresserad av systemet inom dess vedertagna spektrum av tillämpning än av att utmana gränserna och utforska mer absurda konsekvenser av logiken.

har ingenting med kroppen att göra imo.

skulle nog säga att ESTJ passar bäst.


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

Nachac:

Är jag ute och cyklar?

Jag kan faktiskt förstå vad du är ute efter och det är inte fel tänkt egentligen.


   
SvaraCitera

Exner: Jag kan faktiskt förstå vad du är ute efter och det är inte fel tänkt egentligen.

Okej!


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

christover_bandy:

använder tydligt strukturerade begrepp och metoder. härledning inom ett system ges högre prioritet än kritik av systemets axiom. jag uppfattar det som att du har ett större fokus på att förstå systemet MBTI i sig än på att bilda egna uppfattningar kring de fenomen som det försöker ringa in. Si-Ne är då mer troligt än Ni-Se.

Si förmodligen över Ne då du är mer intresserad av systemet inom dess vedertagna spektrum av tillämpning än av att utmana gränserna och utforska mer absurda konsekvenser av logiken.

har ingenting med kroppen att göra imo.

skulle nog säga att ESTJ passar bäst.

Om jag skulle göra åtskillnad mellan Ni och Ne så skulle det snarast vara att Ni tar många ideer och destillerar dem, medan Ne tar en ide och skapar flera av dem. Eller för all del att Ni tar in befintliga ideer och försöker sammanlänka dem, medan Ne kommer på nya diton. Bör dock tilläggas att Socionics och Meyers-Briggs börjar att flyta ihop för mig.


   
SvaraCitera